Vad sjutton ska jag göra ?



Okej, söndag och dags att åka hem idag. Varit i Enköping nu över helgen. Myspys som vanligt. Backade kakor och bara mös igår för att sedan avsluta med en spelkväll..
 
Idag har jag mest gått runt i min egna lilla värld och funderat fram och tillbaka på vad det är jag vill göra. Ena stunden känns det som en bra idé, ha framtiden säkrad ett tag framöver. Jag är super motiverad och det skulle verkligen vara hur skönt som helst att fixa det nu för att senare ha mer möjligheter att välja mellan. Men det känns så fel på samma gång, jag vill ha ett arbete, kunna skaffa mej en bostad som är min och fixa det genom den vägen. Men så som det ser ut just nu finns det inga jobb ute över huvudtaget som jag kan söka. Så på så sätt skulle det vara en toppen lösning, men jag känner mej som sagt var jätteosäker. När jag väl fick beskedet så trodde ja att ja skulle börja gråta av lycka, det kändes hur bra som helst och ja ville verkligen sattsa på det här. Men efter att jag låtit allting smälta in ett tag så vet jag inte. Och sen kampen mellan min mor och pengar gör det hela inte lättare.. Då känns det bättre att bo kvar hos mormor tills jag hittat ett jobb, och efter det flytta till något eget.. Jag har hittat lägenheter jag har möjlighet att få så länge jag har ett arbete och en inkomst.  

ääh, det är mycket att fundera över ! Och i slutändan kan jag bara fråga mej själv vad jag vill och ta beslutet utifrån det, men det är fan inte lätt. Det kan nog tyckas att jag är bland det dummaste som sumpar en sån här chans, men jag kan inte göra något som jag inte tror på till 100.. 



Snart är det käk som gäller,
köttbullar m. potatis å sås... Mumma!



I miss you baby..


// Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0