Ångest!

Nu blir det så här igen, den kommer som en jävla käftsmäll och bara slår till, hårt som fan. poffpoff.. All jävla jobbångest. Att aldrig hitta ett jobb. Jag likt många fler söker och söker, men hur lätt är det att få komma på en interjuv när det är så pass många söknade hela tiden, men vad ska man göra? Sista tiden har jag inte ens fått kommit på en interjuv liksom. Det finns inga andra alternativ snart än att jag får sätta mej i skolbänken och börja plugga. Men vad är det som säger att det blir bättre efter det? Har lågkonjekturen vänt då och därmed kommer det flera jobb? Bättre tider? Jag vet faktiskt inte. Dom pratar om den här lågkonjekturen hela tiden, men ändå öppnas det fler butiker. Det öppnas fler gallerior. Då måste det väl finnas jobb eftersom det öppnas nya ställen hela tiden. Handlar allting om kontakter i dagsläget? Läggs det ut en annons för att dom är tvugna och sen har dom redan bestämt sej i alla fall i förväg. Våren och sommaren är på G in, folk blir som galna och tar sej ett glas på någon uteservering så fort tillfälle ges, men inte ens krogen kan man se som ett sista alternativ längre att jobba på. Det är samma konkurens där som på ett annat jobb.

Att ge upp hoppet och sluta söka är det absolut sista jag ska göra. Men jag blir så trött på att det aldrig går vägen, jag blir så frustrerad på att det ska vara så svårt att få ett jobb. Jag blir även jättestressad över det hela oxå, jag är 19 år gamal och egentligen är det ingen ålder alls men det känns som om att man bara stannar upp och tiden springer iväg, jag kan inte förstå att det snart är ett år sen jag slutade på scorett. Och vad har jag gjort sen dess? Visst, jag har haft några strö jobb hit och dit, men aldrig något riktigt jobb så som jag vill. Jag är såklart jättetacksam för att jag har min praktikplats att gå till varje dag för det finns så många som inte har någonting, men jag vill så gärna ha ett riktigt jobb, få tjäna mina pengar. Få den där "nyckeln" så man kan öppna så många nya dörrar. Man blir inte lycklig av pengar, men man kan inte sticka under stolen med att det är till en stor hjälp. Väldigt stor hjälp, för utan pengar kommer man ingen stans här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0