Att hägna runt med sina vänner..

Gårdagen började med att jag åkte ut till Masmo för att jag skulle hjälpa till att renovera och tappetsera lite, men det blev uppskjutet till ett senare tillfälle så vi käkade lunch ihop istället, umgicks och sen var jag ute med lillkillen en sväng och sparkade lite boll i solen. Nu i efterhand var det skönt att slippa det jag kom dit för att göra för det var så skönt att bara få vara, hinna prata och mysa. Sanna ringde på eftermiddagen och det var ett bra tag sen vi sågs så jag blev dit bjuden på middag, satt på balkongen i solskenet och pratade, käkade och tog igen en del vi missat. Det blir väl lätt så när man lever två olika liv, hon har sin skola, sina vänner och sitt att göra medans jag har min praktik, mitt jobbsökande och mina vänner - men det känns ändå lite småwierd ibland, en gång i tiden stod vi varandra ganska nära och umgick en hel del men det är väl så med allt, allt har väl sin tid liksom. Man umgås väl kanske olika mycket i olika perioder bara..
 


Efter middagen med Sanna åkte jag hem snabbt för att göra mej i ordning och byta kläder för att sen möta upp Adam vid medborgarplatsen klockan 22.00. Vi började kvällen på Snaps med varsin drink och lite prat för att sen promenera till slussen och gå till Libdra och dansa loss lite. Först trodde vi inte att vi skulle få gå in för väktaren började tjaffsa om att det var 23 där, men han var uppenbarligen felinformerad för den andra väktaren släppte in oss och sa att det var 18 som vanligt. Till en början var det ganska dåligt tryck med människor men under kvällen rullade det in mer & mer. Träffade på en del bekanta och där av bland annat Magnus, det var kul att hinna krama lite på honom och växla några ord. Jag vet inte, men kände mej väldigt obekväm under hela kvällen. Det var mycket gubbar som inte kunde slita ögonen ifrån än och suktade efter än, senare under kvällen öppnade dom ett annat dansgolv där det stod vakter och såg till att man hade baröverkropp för annars kom man inte in. Vi var inne där en snabbis och tittade men efter bara fem minuter fick jag smått panik över hela situvation, över vilken råköttmarknad det var och jag kände mej bara jätte obekväm. Vi gick ut till det stora
dansgolvet men blev inte långvariga där innan vi drog till donken och käkade. Hursomhelst hade jag en jätte trevligt kväll med Adam trots en del grejor och vi sa hejdå i slussen och begav oss på olika håll.

Jag avslutade kvällen på balkongen i min vinterjacka och sockor  i telefon med Jonathan, fågelkvitter och solen som började gå upp.



Bild lånad av hanky.se

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej hej =)

Läs gärna min blogg om allt mellan himmel och José!

2009-04-05 @ 19:10:54
URL: http://bananvecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0