sjunde april tvåtusennio !

Blev lite ändrade planer igår när jag pratade med Cissi. Vi bestämde oss för att ses så jag hade väl ungefär tio minuter på mej att packa väskan och springa till bussen. Kom dit vid elva och hade det hur mysigt som helst. Vi satt ute på balkongen till små timmarna, pratade pratade och pratade och man kan lugnt säga att det behövdes igår. När vi satt där ute ser jag en stor svart sak som rör på sej och ser att det är en spindel. Och båda två är helt hysteriskt rädda för spindlar så jag hoppade upp på stolen och stod och skrek och hon satt i rullstolen och skrek tills hennes mamma fick komma och rädda oss. Dock fick hon inte tag på äcklet så vi sprayade ner balkongen med hårspray och satt kvar en stund innan vi gick in och la oss och jag somnade som ett litet barn.

Har varit en riktigt piss dag på praktiken idag. Eller det är nog snarare jag som varit på lite dåligt humör, gått och räknat varje timme, minut och sekund för att få gå hem och då går tiden dubbelt så sakta. Idag har varit en sån dag som jag helldre hade varit på vilken annan plats än där, men så är det vissa dagar oxå - det kan ju inte alltid vara roligt ! Men det känns som om att alla i personalen var trötta och sega och ville vara någon annanstans idag, så det var ju skönt att det inte bara var jag. Var på bazar, kläder och kassan lite blandat idag, flamsade runt med Sara och slutade vid sju. Haft väldigt mycket problem med skumma kunder idag, det är väl högsäsong för stölder nu och det känns ju givetvis jätte tråkigt, men det är väl sånt som kommer på köpet när vår/sommar varorna rullar in. Det gäller bara att hålla ögonen öppna och vara extra obsarvanta.

AC tittade förbi på lunchen så vi gick och köpte en kebab och satte oss i trappan på hötorget i solskenet och snackade bort min lunch. På eftermiddagen blev jag så sjukt sugen efter att sätta mej på en uteservering i trevligt sällskap så jag sms:ade Adam och frågade vad han hade för sej så vi möttes upp efter praktiken och tog  en promenad till kungsträgården och satte oss på  t.g.i friday´s och tog ett glas vin, lyssnade på lite schysst musik och pratade. Det var supermysigt, men vädret kunde ha varit lite bättre för det blåste kallt. Jag var hungrig, trött och hade ont i fötterna så det blev en snabbträff ikväll. Vi promenerade gemensamt tillbaka till centralen och begav oss på olika håll.

Blev en sen middag ikväll som stod och väntade när jag kom hem, kröp upp i soffan och kollade på Andra Avenyn med mormor efter maten. Nu ligger jag i sängen med datorn på magen, Kisse är nog lite frustrerad att jag ägnar mer tid åt datorn än honom för stunden. Han kommer med sitt huvud och puttar på mej, så söt. Är lite osäker på när jag börjar imorgon för jag hade skrivit upp tiderna på en lös lapp för att jag glömt min kallender hemma när jag och butikschefen gjorde mitt schema och nu ser jag att jag inte skrivit upp någon tid för morgon dagens datum, men schemat står ju veckovis så det verkar som att jag bara skrivit fel på datumen så då borde jag börja klockan 12 imorgon med. Får hoppas på att det inte är helt galet nu och i värsta fall om det är fel får jag förklara att jag varit virrig och skrivit fel men det är nått som säger mej att det är rätt.



Dagens outfit;
Stickad kofta - HM
Linne - MQ
Baggyjeans Crocker - JC
Höga nike skor - Scorett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0