Partaaj..

Det blev en lugn dag igår, både mitt psyke och kropp behövde vila. Det känns lite tråkigt och jag vill nog inte riktigt inse att jag behöver det egentligen, men jag ska ta vara på mina råd jag fått och göra som jag blivit tillsagd. Jag måste ju ändå testa?! Även om jag inte tycker att att jag lever ett hektiskt & stressigt liv så har det varit mycket omkring mej sista tiden. All stress kring boende, jobb, pengar, skola, praktikplats m.m. Jag vill inte inse att det är tuffare än vad jag tror, men nu har jag fått svart på vitt att jag behöver ett brake och ta det lugnt hur tråkigt det än är. Jag tittade klart på första säsongen av ANNA PHIL, satt på balkongen i solen och var nere och köpte pizza i centrum till mej och mormor.

Sen var det dags att göra sej i ordning och åka iväg på lite för fest hemma hos Adam och lite vänner till honom. Satt där och drack vin, pratade och hade det jättetrevligt. Sen drog vi till  Paradise och där var det full fart. Stämningen var toppen, grym musik, mycket folk och vi dansade för fullt. Det var DragCirukus och Magnus skulle upp på scen för att uppträda som DivaCarola, jag trodde jag skulle skratta sönder mej när jag såg honom, eller ja henne där uppe. Det var verkligen helt galet. Alcazar var där och spelade live, folk blev som galna och jag skrek med i låtarna så jag knappt kunde prata sen.. Efter lite fler drinkar, ännu mer dans på scenen/högtalarna så svetten rann stängde dom och det var dags att dra, tyvärr.. Jag och Adam raggade upp lite folk för att dra vidare till After men dom hade tydligen stängt så det blev donken istället. Där träffade vi på några som jag dansat med under kvällen så vi drog med dom på efterfest.... Jag hade verkligen en underbar kväll, det var länge sen jag hade så kul och kunde slappna av så mycket när jag var ute. Innan jag skulle dra till Adam satt jag och pratade med mormor om att jag inte hade någon vidare lust att dra ut eftersom jag fortfarande var sjuk och inte kände mej helt okej. Men hon sa att det är oftast då man får det som roligast och det hade hon ju helt rätt i.


På väg in mot stan på pendeln...

Kände mej som om att jag var 14 idag och bodde på kollektivtrafiken.. Åkt fram & tillbaka, fram & tillbaka under hela dagen känns det som. Vaknade upp och begav oss ganska snabbt där ifrån mot stan. Vi båda var hungriga så vi åkte till rådmansgatan och satte oss på Café 60 och käkade brunch. Åkte till jakobsberg för tanken var att vi skulle hem till Adam och slappa men sprang förbi centrum där och hälsade på bästaste Sandra på jobbet, var inne på MQ och fick med mej en tröja hem och så skulle vi till coop och köpa med oss godis till kvällen. Då ringer Sandra och frågar om vi ville följa med henne hem istället så det gör vi. Käkade middag, tittade på tv och umgicks. Det var skönt att träffa Sandra, jag behövde verkligen det. Sen var det dags att åka igen, fast då skulle vi hem till oss själva och det var riktigt skönt att komma hem. Även denna dag har varit riktigt bra även om det varit full fart och det inte blev mycket till vila. Jaja...

Ikväll är sängen och mina mjukisar min bästa vän.. Jag mår fortfarande inte bra utan har feber, hostar som en tok och är helt trött. Tog en lång dusch när jag kom hem och käkade lite innan jag intog sängläge med datorn på magen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0