Ute liv i Enköping..

Det var väl inte riktigt det draget som jag är van med igår kväll. Enköping är inget att hurra för när det kommer till fest, eller jag ändrar mej och ska säga utgång på krogen istället men jag hade det roligt och mysigt ändå. Det var trevligt att bara sitta och prata, lyssna på musik och hinna umgås utan massa måsten. Det blev en hel del skratt och gamla minnen som kom på tal. Men jag förstår varför jag lämnade Enköping som 16 åring och sen bara kom tillbaka under en månad 2008. Såg en del bekanta ansikten på O´learys bland annat Nathalie så pratade lite med henne över en cigg och sen blev det häng vid bordet med Sofie & Ida. Klockan sprang iväg snabbt och dom stängde redan vid 01 så då gick vi runt på byn ett tag och jag käkade en hamburgare innan det var dags att ta cyckla hem till sängen.

Jag och rödvin går inte ihop. Det spelar ingen roll om jag dricker en flaska eller ett glas, det blir ändå samma visa varje gång. Huvudvärk till hundra. Jag brukar jämföra ett glas rödvin med en flaska vodka. Det brukar få samma efekter dagen efter. Men jag undrar vad det är just i rödvin som får mej att må så dåligt? Någon druva kanske. Ändå drack jag inte alls mycket igår, blev lite små lullig och humöret var på topp. Linn kom in vid halv nio i morse och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mej till, vi låg i sängen och läste bok - Eller rättare sagt hon läste för mej och jag mummlade fram några enstaka frågor för att hon skulle fortsätta läsa och inte dra upp mej ifrån sängen. Thank god för att det funkade.  

Nu mår jag mycket bättre, pecis käkat lunch och ska alldeles strax ta ett bad. Sen tänkte jag slänga ihop lite eftermiddagsfika, en sockerkaka eller kladdkaka? Hmm. Jag är sugen på nått kladdigt så det får nog bli det sistnämnda. Hoppas att solen håller i sej till eftermiddagen så vi kan sätta oss i solen och fika. 

Mina batterier strejade i vanlig ordning till kameran så det blev Sofie som stod för fotografierna igår. Börjat seriöst fundera på om jag ska köpa en ny kamera, med uppladningsbara batterier, hur smart är inte det? Då slipper man krånglet med att springa till affären och köpa nya hela tiden. 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0