Helt underbar dag !

Förlåt för jättedåligt uppdatering, men jag har varit upptagen och faktiskt inte haft en sekund över för att sitta vid datorn. Nu har jag precis kommit hem, ätit och krypit ner i sängen efter en låång men underbar dag.

Dagens första göromål var möte ute i fisksätra hos Marianne angånde praktikplats. Det blev ett förvånansvärt bra möte och vi pratade fram och tillbaka om hur jag ska göra med praktik, jobb, skola och allting eftersom Indiska inte har några möjligheter att sattsa på mej, så kom vi båda fram till att det inte är någon idé att stanna där eftersom det inte finns någon framtid där i dagsläget, det ser liksom inte ens ljust ut för framtiden att man ska kunna få en timanställning där eftersom dom spar in varenda femtio öring dom kan. Hursomhelst, Marianne hade en del trådar att dra och redan nu på tisdag ska jag på en interjuv faktiskt. Det är först en månads praktik för att se hur dom trivs med mej, vad jag kan osv. Fungerar allting bra som det givetvis kommer att göra eftersom jag kommer att sattsa till hundra har jag jobb där över sommaren och sen får man se vad som händer, lite extra hit och dit möjligtvis.

När mötet var slut åkte jag hem i turbofart, tog världens snabbaste dusch och gjorde mej i ordning. Mamma var här, och det är tredje dagen i rad hon är det men allt är som vanligt och vi tilltalar inte ens varandra så ingneting är förändrat där, så det är väl som det är i guess. När jag stressat färdigt och fått alla måsten här hemma gjorda sprang jag iväg till bussen och åkte in till stan för att träffa herr S, jag var halvt panikslagen och ringde upp Cissi och berättade vilken panik jag hade över att vi skulle ses och faktiskt denna gång ensama utan andra människor med, men det gick bra. Vi har haft en jättefin dag tillsammans där vi bland annat käkade lunch på chockladkoppen, varit ute på djurgården och promenerat, varit i stan och shoppat (han har shoppat), satt på torget och drack vin och där jag sen blev bjuden på middag. Det har varit en jättebra dag och att vi fick så mycket tid tillsammans var skönt. Nu får tiden utvisa vad som händer och jag tänker inte ta ut någonting i förskott utan vi umgås när vi kan, har roligt tillsammans och så får framtida utesluta vad som sker. Självklart är avståndet jobbigt eftersom jag bor här i Stockholm och han i Halmstad, men jag orkar faktiskt inte riktigt bry mej om det just nu. Det har varit tillräckligt med trassel hit och dit gällande oss nu så jag ska bara njuta av det här så länge de varar, jag tänker ge det en ärlig chans och sen får vi se.



Imorgon är det praktik som gäller igen så jag ska alldeles strax slutna mina ögon och somna in efter att jag kollat när jag måste ta bussen dit imorgon bitti. Jag börjar inte för ens klockan nio så jag behövder i alla fall inte gå upp jättejätte tidigt även om allting känns tidigt innan klockan tio. Efter praktiken imorgon ska jag träffa upp min kära vän Adam och lite vänner till honom för att vi gemensamt ska gå på en musikal på kvällen, det ska bli hur trevligt som helst så vi hörs inte för ens imorgon då jag kommit hem.

Det känns faktiskt lite tråkigt att ha mist en vän i mitt liv för ett ondödigt bråk, jag står för att jag tyckte att munnen glappade lite mycket och jag tycker att man kunde vara lite mera diskretare, men för det betyder det inte att jag vill bryta kontakten och att vi inte ska kunna prata något mera. Vi är inte tre år längre utan vi är faktiskt vuxna människor som ska kunna prata med varandra, ha diskutioner och tycka olika saker utan att man går skilda vägar. Att bråka, gräla och diskutera är väl bara ett tecken på att man är riktigt vänner och fixar till det efter en dag eller två för ingenting är en dans på rosor. Jag tycker i alla fall att det är jättetråkigt och framför allt synd eftersom vi precis hittat tillbaka till varandra efter ett långt uppehåll. Jaja, jag kan inte göra så mycket mera just nu...

Nu blir det sängen som gäller, jag orkar knappt hålla upp ögonen så jag måste verkligen somna.. Det lär ju inte ta mera är några sekunder.

Kameran följer med imorgon så jag ska försöka fotografera lite under dagen så hörs vi senare imorgon kvääll, ha det fint allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0