Sliten idag..

Godmorgon !

Jag har mått bättre i mina dagar än denna morgon men jag har en hel del att fixa även idag så att ligga kvar i sängen är inte något alternativ. Som ni förstår stannar jag hemma idag med för att kunna ordna upp allt. Jag fick till mitt personliga brev igår så att jag blev mer än nöjd och under dagen ska allting in. Men det har dykt upp lite problem som jag måste lösa; Jag får inte ta något CSN lån eftersom jag inte fyllt 20 och börjar jag plugga får jag inte leva på Soc. Det finns inackoderingsbidrag som jag kan söka fast det täcker inte upp till alla kostnader för skolan och att leva ett år där så jag ska ringa till CSN och SOC för det måste ju finnas något sätt att lösa det hela för jag vägrar falla på mållinjen nu. Måste även få tag på skatteverket och få ett personbevis hemskickat och sen tänkte jag ringa till skolorna och prata lite mera med dom. Vill bland annat höra hur man gör med upplägget med ämnerna och liknande.

Igår var det ett års dagen för Cissis olycka. Istället för att sitta hemma och deppa ihop satte vi oss först ute på hennes gård och delade på en tetra roséviiiiin och pratade igenom det senaste året. Hur fort allting gått och som jag sa; Se hur långt du kommit på ett år, tänk dej då vart du är om yttligare ett år!  Sen gick vi upp igen och gjorde oss i ordning och ringde taxi som skulle ta oss in till stan. Först satte vi oss på 54 vid Medborgarplatsen på deras uteservering och träffade två killar från Småland som vi satt och pratade med. Dom var riktigt trevliga men missnöjda med Stockholms ute liv och det kan jag hålla med om igår. Det var ändå lilllördag men inget drag över huvudtaget och på 54 har jag ändå haft skit kul tidigare och då har det varit ett jävla hålligång.  Vi sa hej då till dom och knallade vidare till Kelly´s. Egentligen var det 23 där men dom gjorde ett undantag och släppte in oss och där var det lite mera folk. Schysst musik, härliga människor och många skratt. Först träffade vi en turk i rökrummet som vi prata lite med och blev bjudna på drinkar av fast mot slutet blev han väldigt oförskämd mot mej när Cissi var på toaletten och kom med en del skamliga förslag som jag verkligen inte alls hade lust med. Men då satt det två britter vid bordet breve oss och vi var inte sena med att börja prata med dom istället. Dom var i armen och hade precis varit i Irak och nu hade dom permision och deras första vistelse i Sverige. Jävlar vilket gott ögon godis ena av dom var. Det var så jävla kul att prata engelska med dom och jag förstod det mesta om dom inte pladdrade på i turbo fart. Hade verkligen en jätte trevlig och rolig kväll även om det blev alldeles för mycket goda drinkar och shots. Drog till donken när dom stängt och sen raka vägen hem och sov..

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0