Lååångfredag.

Haha vilken kväll det blev igår. Först började det med att AC hade blandat ihop stället med ett annat så vi virrade runt inne i stan och visste inte vart vi skulle gå. Hoppade in i en taxi och efter mycket om och men kom vi fram till rätt place. Dock hade dom inte öppnat ännu så vi gick till t.g.i friday´s först och tog ett glas där och sen vandrade vi vidare till Soldaritet, men blev inte alls lång variga där. Först var väktarna jätteotrevlig och började tjaffsa om att det var 25 där i vanlig ordning men att dom gjorde ett undantag för mej ikväll, det roliga var att sen när vi kommit in så var det inte många där som var en dag över 18 år, lite pinsamt kanske. Folk kom dit i sina små bubblor, rädda för att börja prata med andra som var där och att börja socialicera med någon som man inte kom dit med fanns inte med på världskartan. Vi hälsade i alla fall på dj:n Mo och blev bjudna på ett glas vin, minglade runt lite och dansa men tröttnade snabbt så vi drog därifrån. Vi knallade vidare till Riche men det luktade bara gamalt horhus där med hejdlöst berusade människor så vi tröttnade snabbt där oxå och gick till donken och käkade en stor meny. Avslutade kvällen hemma med tända ljus, lite te och massa prat. Trots oturen med ställen vi kom på var det en riktigt trevlig kväll. Dock önskar jag att jag hade mera ont i fossingarna för jag var så sugen på att dansa loss rejält.


Vaknade vid halv 11 i morse av att AC inte tyckte att jag skulle sova längre. Var så skönt att jag tog det lugnt med alkoholen igår och  slapp därmed en förjävlig baksmälla nu på morgonen utan jag var bara lite trött. Slängde på mej lite kläder och sen bestämde vi oss för att ta en promenad och så fick det bli oxå. Nu har vi varit ute och gått genom hela stan i fyra timmar. Vi gick från östermalmstorg genom Hummlegården, upp till Odenplan, Fridhemsplan, St:eriksplan, Rolandhovsparken och Västerbron. Satte oss vid vattnet i solen vid kolliniområdet efter Tanto och slappade. Sen fortsatte promenaden till Eriksdalsbadet upp till Ringen där vi sprang in på Kicks och jag fick med mej en parfym och lite annat nödvändigt ont eftersom jag hade fått ett presentkort i födelsedagspresent. Fortsatte mot Medborgarplatsen, Slussen och Skeppsbron där vi satte oss utanför Grand hotel och lapade sol och dinglade med fötterna ovanför vattnet. Varit så himla skönt att bara varit ute i det härliga vädret i dag, promenerat massor, pratat och rett ut en del tankar i huvudet. När vi sätter igång och pratar finns det ingen hejd på oss. Hade ett presentkort på H&M oxå så vi sprang in i en butik och där fick jag med mej låga sturmpor hem, det blir perfekt nu när man kan börja vika upp jeansen eller ha shorts och tygskor. Känner redan hur mycket färg jag fått i blandannat ansiktet idag så imorgon blir det mera solande om vädret tillåter..



Ska packa ihop alla mina saker nu, slänga i mej en macka och börja röra på mej hemåt snart. Måste städa upp lite hemma och hoppa in i duschen innan jag ska iväg igen. Tokstolen AC ska tyddligen ut och springa NU, får hon inte nog?!?! :)  Jag är helt slut efter den här långa  promenaden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0