Söder is the shit..

Jag fryser. Kan nog inte beskriva i ord just nu hur mycket jag fryser. Det blev för mycket utav det goda idag så nu har jag troligtvis fått solsting tror jag. Hela jag är kokhet och ansiktet hettar så jag vet inte vad men ändå så fryser jag som om att jag skulle vara i nordpolen. Och det hjälper inte hur mycket kläder jag än satt på mej. Sitter tillomed inlindad i mitt tjocka duntäcke oxå.

Hursomhelst så har kvällen varit klockren! Vi sprang in på donken och köpte lite mat som vi kunde ta med oss. Satte oss i solen i vitabergsparken och bara hängde, myste och njöt. Adam presenterade mej för sina vänner och dom var hur trevliga som helst. Kände mej bekväm ifrån nästan första sekund och det är alltid lika härligt varje gång när man gör det. Det blev en del prat om folkhögskolor och Adam håller på med sin bearbetning med mej om att jag ska ansöka, fniss. Skickade i alla fall iväg ett mail till en av dom ansvariga i torsdags och berättade om hur min situvation såg ut och vad det var jag ville plugga så jag hoppas på svar på tisdag så jag kan få lite hjälp och tips så får vi se. Alla säger som sagt att jag kan söka in och ha sommaren att fundera över. Jag känner mej jättekluven men jag ska vänta med att bestämma mej tills dom hört av sej så jag får se vad det finns för alternativ och möjligheter.

Efter vitabergsparken knallade vi ner till bondegatan och satte oss på något hak där. Det var superfräscha lookaler med shysst musik men dock var det väldigt folktomt, det var vi + personalen i princip. Stannade där till runt tio innan vi begav oss till tunnelbanan. Först hade jag tänkt följa med dom andra ut till Ambasadör ikväll men eftersom jag frös så galet mycket bestämde jag mej för att åka hem. Tack allihopa för en supertrevlig kväll tillsammans! Och nej - Jag och Adam är varken tillsammans eller kära utan vi är bara vänner ! :)

Jag skiter i allting som har med påsk och träffar i år att göra, men jag måste säga att mormor fått det väldigt fint här hemma sen påskpyntet kommit fram. Imorgon kommer hela tjocka släkten hem hit och ska käka middag och mormor ville så klart att jag skulle stanna hemma och vara med under middagen vilken jag inte ens kan förstå när hon vet hur det ligger till med mamma och bror. Men jag sa att jag vägrar sitta med på en middag där ingen pratar med mej och jag inte vill träffa någon av dom som sitter med vid bordet. Jag vägrar att det ska bli massa bråk, diskutioner och andra jobbigheter som ska försöra hela min dag. Så det bästa jag kan göra är att skita i allting och spendera dagen på annat håll med människor som tycker om mej och som jag tycker om.

Tänkte ställa väckar klockan på halv nio imorgon så jag kan sätta mej på balkongen för att sola och dricka mitt morgon kaffe. Jag är taggad till tusen att få lite färg så nu kör jag på. Beronde på hur Cissi mår imorgon kanske vi skulle ses en sväng och sen ska jag bege mej ut till masmo och hälsa på allihopa där ute. Så får jag offra mej och käka en påsklunch med bara mormor någon dag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0