Jag vet att du sover gott, men jag saknar dej ändå älskade lilla morfar!

Under dagen blev det inte många knop gjorda. Tog en stund för mej själv - Låg och läste, gosate med katten, tittade lite på tv, pratade i telefon och bara var. Det var riktigt skönt. Dom här lediga dagarna har verkligen gjort mej gott, umgåts med härliga människor och bara kopplat av ifrån allt jobbsökande och praktiken. Men det har varit intensiva dagar med ständigt saker att göra. Så lite tid för sej själv var välbehövd och satt inte alls fel.

Tiden bara springer iväg och att det redan gått tre år i Oktober sen lilla mofar somnade in kan jag inte riktigt förstå. Eller så vill jag inte förstå. Högtider som påsken och julen smäller saknaden till lite extra och jag vill fortfarande ha honom här hemma sittandes vid köksbordet och se honom röka sina röda prins och lösa korsord. Inte varit uppe vid graven på ett bra tag nu så mitt dåliga samvete slog till så idag var jag där. Mötte upp Sandra i centrum så tog vi bussen ut och gjorde fint på graven, la en röd ros och tände två ljus. Det var skönt att sitta där tillsammans med Sandra och få lite tid med morfar. Pratade igenom massa gamla barndoms minnen, grät en skvätt - skrattade lite gran och åt hans favoritgodis - sega råttor. Trots att det är jobbigt att gå dit och sätta sej där är det väldigt befriande att ta sej den tiden och göra det. 



 
 Efter att vi varit vid graven åkte vi tillbaka till Orminge centrum och satte oss uppe på kina krogen som ligger där. Jag och Sandra käkade och sen kom hennes kompis dit. Tog en kaffe efter maten och hade det riktigt trevligt. Det var skönt att få avsluta dagen med massa skratt och prat. Jonatan ringde när vi satt utanför och tog en cigg efter, han frågade om jag ville komma till honom. Jag blev jättenervös men nu har vi bestämt att vi ska ses väldigt snart. Myys.. Jag ska inte tänka så mycket nu har jag bestämt mej utan bara köra på. Det blir nog bäst så.. 

 

Imorgon är det tillbaka till allvaret igen. Hade gärna varit ledig några dagar till men det är bara gilla läget och pallra sej upp klockan sex imorgon bitti så jag är där i tid vid 8 när jag börjar. Larma och galga kläder, yeaah. Det blir en kort dag i alla fall eftersom jag har möte 13:45, så lite mjukstart blir det allt. Ska ta upp att det kanske skulle vara bra med 1-2 dagars ledigt på mötet så jag hinner ta tag i allt det här med skolan och så inför hösten eftersom jag förmodar att det måste göras på dag tid ifall jag behöver ringa och prata med någon och fredag är sista ansökningsdagen.


Ska leta rätt på kisse om en stund och krypa ner i sängen.. time for sleep..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0