Café 60..

Virrig som jag är glömde jag mitt visa kort hos AC i hennes väska tidigare idag så jag fick börja med att skynda mej dit och hämtade det. Hann byta några snabba ord i dörren innan jag var tvungen att stressa iväg för att möta upp Adam. Vi möttes upp på centralen istället eftersom det blev 100 gånger smidigare och begav oss till Rådmansgatan och satte oss på Café 60 eftersom det var ända stället jag visste hade öppet till efter midnatt. Kvällen har varit hur bra som helst på alla sätt, vi har bara suttit och pratat, myst och skrattat i varsina filtar på uteserveringen. Det är så härligt att äntligen kunna sitta ute och så länge man har bra kläder och några filtar överlever man helt klart att sitta så några timmar på kvällskvisten. Fick en snabb genomgång av manuset som han skriver till en pjäs, var grymt intressant och jag ser framemot att se den sen.

Självklart hade jag glömt att byta batterier i kameran och dom jag hade svek mej rejält så några bilder ifrån kvällen blev det inte. Försökte ta med mobilkameran men det är usel kvalite på dom i mörker så nu ska jag se till att byta dom så att det funkar till nästa äventyr. Jag hade nästan glömt bort hur skönt det var att sätta sej på ett schysst café en helgdag och bara låta timmarna gå. Sen jag fyllde 18 och kunde gå ut lagligt har det blivit mera att man gått ut på krogen istället. Och visst är det trevligt ifall man är på det humöret, men att kunna sitta på ett café och faktiskt höra vad varandra säger ska inte underskattas så mycket. Man behöver inte alltid gå ut och röjja stenhårt på krogen bara för att det är helg utan det viktiga är att man hänger på ett schysst ställe med sina nära & kära oavsett om det är sprit eller inte med. Sen tycker jag det är väldigt roligt att gå ut på krogen och dansa och dricka, eller sätta mej på en uteservering nu när sommaren börjar komma och ta ett glas vin, men jag dricker inte för att bli full längre utan för att det är gott. Och ibland för det ju alldeles för farligt gott oxå visa kvällar.

Ska läsa lite mail och dona med det sista innan jag kryper ner i sängen och plockar fram min bok. Tänkte försöka sova ut en liten stund imorgon bitti om det inte skrammlas för mycket ute i köket så jag blir väckt. 
God natt på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0