my day

Det har varit en helt okej dag. Marianne som hjälpt mej en del under våren ringde upp mej i morse och vi hade ett väldigt givande samtal och ska snart träffas över en latté och prata lite mera. Jobbet gick bra fast jag hade mina tankar på helt andra saker. Blev glatt överraskad över att det var fina Jessica jag jobbade med idag och vi har lika kul som alltid. Dock blev det väldigt känslosamt när vi sa hejdå till varandra för vi kom på att det var sista gången vi jobba med varandra innan jag slutar. Det var mindre roligt men som hon sa så kommer vi absolut inte tappa kontakten och det hoppas jag verkligen. Ibland kommer det inte sånadär guldkorn och fångar ens hjärta på direkten och dom kan man inte bara lämna tillbaka hur som helst. Det märks tydligt att hösten är på väg in nu, det har blivit mycket kyligare på kvällarna och vid nio taget när jag slutar jobbet har mörkret redan satt sina spår och kommit in. Jag längtar lite efter alla höstens löv och färger, kunna krypa upp i soffan med en filt och tända hela rummet med levande ljus och kunna ligga där utan ett dugg dåligt samvete. Det hör väl ändå till hösten ? 

 Egentligen borde jag snart krypa ner i sängen och sova eftersom jag ska upp tidigt imorgon men jag är på tok för pigg för att sova just nu. Sitter och bollar olika idér jag har med en god vän över msn och kollar upp olika möjligheter för en del grejor till hösten. Jag kanske har kommit på en lösning till en del problem och det känns super.


natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0