Så var årets Pride över för denna gång..

I lördags var det alltså dags för paraden och det var helt fantastiskt. Det var så mycket glada människor, en grym stämning och galet mycket folk. Jag mötte upp Hannes mamma vid slussen för att vi tillsammans skulle titta när Hannes gick i den innan jag skulle iväg och jobba. Han var så söt, alldeles lycklig och det lös bara glädje ifrån honom. Såg många bekanta ansikten och det såg ut som om att alla hade det riktigt roligt. Tur med vädret hade vi oxå, kom några små droppar men mer än så var det inte. Vi stod och tittade ett bra tag innan vi gick iväg till Zinkensdamm och hälsa på Hannes och några andra innan jag var tvungen att springa iväg till jobbet..

Jobbet gick bra men var ganska så lugnt, det märktes att folk hade annat för sej och det blev mest massa prat och skratt med underbara Malin när vi fixat allting som skulle göras. Efter jobbet drog jag tillbaka till Pride och stod lyssnade på Marit Bergman en stund vid scenen innan jag trodde att jag skulle åka hem.. Ringde Ingela och hörde vad hon gjorde och hon och hennes sällskap satt nere vid vandrarhemmet i baren så tänkte att jag kunde gå dit och säga hej en stund innan jag åkte hem.. Jo tjena... Jag blev kvar till stägning, skrattade så jag hade ont i magen och ha det så sjukt roligt med hennes vänner och henne. När dom stängt ville ingen sova så det blev efterfest ute i Hallunda med ännu mera skratt, en galen frisyr och winnerbäck´s låtar. Självklart var jag nykter och höll mej till äppeljucie och latté hela kvällen som jag sagt att jag skulle. Vid fem började jag tänka på refrängen och kom hem lagom till sju tiden och kröp ner i sängen.. Men sova, det kunde jag inte göra.. Huvudet var fullt med tankar och funderingar och sen var det dags att kliva upp igen och åka till jobbet.

Jag har tidigare sagt att Pride inte är någonting för mej, att jag inte förstår det och att jag helldre vill ha kvar vattenfestivalen.. Och till viss del står jag fast vid det. MEN... Det har varit flera underbara kvällar och jag har haft det så roligt. Jag har vissa åsikter kvar angånde Pride men jag kommer absolut gå tillbaka några kvällar nästa gång för det har varit så galet alltihopa. När gay folk festar, ja då jävlar är det verkligen fest och det märktes! Men det är ganska skönt att veckan är över, livet kan inte alltid vara en fest och nu ska jag fokusera på allt mitt jobb jag har framför mej och försöka trappa ner lite på tempot.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0