Sitter på tåget till Enköping.

Igår var det min sista jobbdag på Coop och det var riktigt skönt när den äntligen tagit slut. Nu har jag gjort mitt där och det kändes verkligen att det var sista dagen. Efter att jag fått reda på att jag inte fick stanna och att chefen faktiskt inte kört ett "rent spel" tappade jag suget så mycket och ville inte alls vara kvar. Jag har aldrig någonsin varit så slö och omotiverat på jobbet någonsin som jag varit dom tre sista dagarna men i ärlighetens namn så bryr jag mej inte ett piss nu. Dagen var lång och allting kändes som en evighet. Söta Mimmi fick jag en chockladask utav och all lycka till framtiden och när Jessica kom in vid 16 blev det lite roligare. Jag var så övertrött så vi flamsade runt som aldrig förr och jag är ändå nöjd med hur sista dagen var. Det ända jag kommer sakna därifrån förutom pengarna är mina fina kollegor! När jag satt i kassan igår kom det in en kund och vi stod och pratade ett bra tag, det visade sej att hon ägde en butik, herrkläder och jag slänger ur mej och frågar om hon inte söker personal. Jag tänkte att svaret kommer bli nej så klart men till min stora förvåning gjorde hon det och lämna sitt telefon nummer till mej och vill att jag ringer under dagen. Jag ska sätta mej ner en timme och ta hand om lite pappersarbete och ringa lite samtal i eftermiddag, bland annat ska jag höra av mej till damen med herrbutiken för det lät riktigt roligt och lockande. Det ser ut som att det kanske börjar lösa sej med jobb förhoppningsvis, jag har ett annat jobb som jag ska träffa på måndag om en vecka och sen står jag uppskriven som extra på coop i Farsta. Mest hoppas jag på butiken med herrkläder men eftersom det inte är heltid tänkte jag varva med dom jag ska träffa på måndag oxå. Det känns jättebra för min del och kan vara roligt med lite  varation med två olika jobb så nu är det bara att hålla tummarna.

För en liten stund sen lämnade vi Stockholm bakom min rygg och jag är nu påväg till Enköping några dagar. Jag har inte varit där på hela sommaren så det ska bli riktigt skönt att komma hemifrån några dagar och få komma dit och bara vara, det får bli min semester i sommar innan hösten sätter fart! Jag ska pussa ihjäl mej på barnen för så jag har saknat dom!


Blev väckt av denna sötnos som kom och la sej först på huvudkudden brevid mitt huvud och kurrade och sen la sej pladask över min mage. Men det var mysigt och jag var förbannat seg i morse så det var himla gosigt att ligga och klappa på honom ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0