Jag börjar bli stor, i think...

Eftersom jag inom en snarframtid kommer att flytta om allting går som jag planerat har jag suttit och lusläst IKEA katalogen och klickat mej runt på olika inredningshemsidor och drömt mej bort för ett tag. Det finns massvis med roliga, fina och söta saker att välja bland men nu tror jag att jag hittat min stil. Vardagsrummet har alltid varit spikat och jag har vetat hur det ska se ut men nu är även köket, sovrummet och badrummet färdigt oxå. Givetvis är det toksvårt att sitta och peka ut exakta saker man ska ha för just nu vet jag inte alls hur "min" lägenhet kommer att vara eller se ut men jag har hittat min stil och en hel del saker som jag hoppas kommer att passa in. Jag kan inte riktigt förklara i text hur mycket det här kommer att betyda för mej men stort är det ! Det ända som fattas nu är själva lägenheten och att skriva på papprerna för jobbet för allting annat är ju redan fixat, i mitt huvud... haha...  Så det är "lite" kvar innan jag nått mitt mål.

Det är tur att den där bubblan finns jag kan leva i ibland där ingenting är omöjligt och jag kan drömma mej bort och inreda lägenheten precis hur jag vill. Låta mitt liv ta den vändning jag alltid velat haft och längtar efter.  Sen helt plötsligt sugs jag tillbaka till verkligheten och inser att jag måste stå med bägge fötterna på jorden och ingenting är en dans på rosor och att det kommer bli tufft i början.. Det är jobbigt det där! Men nu är det allt min tur, så egoistiskt tänker jag vara och tänka... Jag kommer ihåg hur jag satt som tonåring och längtade efter allt det här som jag ska jobba stenhårt för att få nu och även om jag bott själv under olika perioder tidigare så kommer det här vara min lägenhet med min dörrnyckel. Det är är helt ny och annorlunda känsla och det kommer vara mitt andrum och borg där jag bestämmer vilka som får komma in och inte. Ni som följt med mej under några månader nu vet hur mycket jag längtat efter det här speciella ögonblicket jag får min egna nyckel till mitt hem. Jag hoppas inga käppar sätts i hjulen nu och att det faktiskt kommer gå vägen, då skulle allting bli så... perfekt! Det sista man förlorar är hoppet och även om det sviktar ibland så vet jag vart mitt hopp finns. Det har länge varit en dröm för mej och en liten bubbla jag levt i när världen där ute blivit alldeles för stark att hanskas med så nu när allting börjar gå åt rätt håll och jag inte är en evighet bort för att nå mitt mål känns allt ändå lite läskigt.. Men alla nya saker är väl läskigt på ett eller annat sätt...? Jag vet att jag kommer att fixa det galant men det är mycket nytt som jag måste lära mej. Jag har inte den blekaste om hur det går till med försäkringar, hitta billigast telefonbolag och elbolag och välja rätt avtal etc..     

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0