Vad är det för dag, Måndag va ?!

Idag var den ordinarie butikschefen på plats igen vilket var jätteskönt. Vi hann inte prata så jättemycket och hösten ser fortfarande lite oklar ut för min del men jag hoppas att jag vet mera i slutet av veckan eller i början på nästa. Mina kollegor säger att jag inte ska oroa mej och att dom vill att jag ska stanna, så jag får lita på dom och hoppas på det bästa. Dom första timmarna gick av bara farten idag, kändes som om att jag kom till jobbet och sen helt plötsligt  var det lunch. Skönt när tiden går så pass fort. Eftermiddag var lite tyngre och var allt för lugn för min del. Tröttheten slog till på direkten och det var svårt att hålla ögonen öppna och vara trevlig mot alla kunder men jag tror jag skötte mej ganska bra ändå. En av kylarna gick sönder precis när jag skulle sluta så det blev lite kallabalik där ett tag men jag tog mitt pick och pack och drog fortare än kvickt.. Får se hur det går imorgon.... Hoppas på att det inte blir allt för mycket krångel för det orkar jag inte med.

Efter jobbet mötte jag upp en vän till mej vid åhlens.. Vi hoppade in i en taxi och åkte raka vägen hem till hans kompis där han ska bo hos nu under tiden han är i Stockholm. Men vi var bara där en snabbis innan vi drog ut på stan igen. Alla affärer var stängda så det blev ingen shoppingtur för mej men vi satte oss på Jensen Böfhus och käkade istället. Smällde först i mej vitlöksbröd med ost på och efter det blev det en stor köttbit med bea.sås och råstekt potatis, det satt riktigt fint må ja säga! Vi blev serverade av världens mest charmigaste och roliga servetris jag stött på. Jag vet inte riktigt hur vi kom in på det hela men jag tror det började med att jag skulle speceiall beställa och plocka bort alla grönsaker på maten.. Då började vi skoja och när jag fick drickan serverad hade hon fixat ett sugrör i glaset och sa att hon tyckte det passade till mej. Jag var inte sen på att haka på och frågade ifall hon inte hade en haklapp och lite ballonger. När hon serverade vitlöksbrödet hade hon med sej två ballonger och knöt fast i min stol. Så himla söt.. Det fortsatte och vi skojade med varandra om både det ena och de andra. Hon gjorde verkligen allt för att vi skulle ha en lyckad middag och jag älskar att hon skojade till det så mycket med oss. Självklart kommer jag gå dit flera gånger och det är mesta dels hennes förtjänst. Jag var galet trött och kanske inte det trevligaste sällskap men det var mysigt att ses och skönt att bara sitta och prata. Efter tog vi en promenad till gamla stan och satte oss på Torget´s ute servering med en Latté innan min kropp gav upp och jag bestämde mej för att åka hem.. Hursomhelst var det ritkigt trevligt och skönt att hitta på någonting annat förutom att åka hem och sova efter jobbet. Tok sov hela bussresan hem istället och ska alldeles strax göra mej i ordning för sängen nu. Imorgon är det jobb som gäller igen, wehejj.. Eller nått! Börjar kännas lite kämpigt med att gå dit, spenderar mera tid där än vad jag gör någon annanstans så på min lediga dag nästa vecka ska jag inte göra någonting annat än att stänga av mobilen och sova hela dagen.. Det ska bli underbart!




Mina fötter gjorde ont som fan så ja strejkade mot att gå en meter till så jag satte mej på denna
blomkruka mitt i gamla stan, haha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0