jobbjobbjobb..

Igår efter att jag slutat jobbet begav jag mej snabbt ut på stan för att hinna panikshoppa lite innan alla affärer stängde. Det både spöregnade och haglade som tusan men det blev ett par party skor, svarta halvspetsiga med snörning och ett par mörkgråa converse som jag fick med mej hem. Måste bara förbi en skobutik och fixa en extra sula så kommer dom sistnämnda sitta perfekt efter det. Blev en vända på bolaget och sen mötte jag upp efterlängtade Hannes som varit borta några dagar på semester. Det blev en lugn kväll med godmat, vin och och uppdateringar om vad som hänt dom senaste dagarna. Båda var grymt slutkörda så jag åkte hem ganska så tidigt och somnade på bara några sekunder.

Äntligen är första mördardagen över... Jag har varit vaken sen kvart över fem i morse och jobbat sen halv åtta. Har så fruktansvärt ont i mina stackars fötter och kropp men annars mår jag bra. Det känns som om att man kommit in i någon sjuk dimma och jag klarar av allt just nu. Men jag ska inte roppa hej ännu, imorgon blir det 13 timmars dag igen. Dagen har gått väldigt fort och jag har haft fullt upp hela tiden. Allt från att hjälpa kunder, sitta i kassan, skylta om butiken till att städa upp efter bråkiga kunder och fixa frukt&grönsaker. En väktare fick komma till oss ikväll så jag fick titta igenom övervakningsbanden från dagen eftersom vi haft två jätteskumma kunder inne under dagen som haft lite hyss för sej, får nog inte gå in mer på det men nu är vi mera uppmärkssamma och får jag tag på dom jävla vet jag inte vad jag gör. Det var lite halv crazy att sitta och kolla igenom banden - jag har bara sett såna band ifrån efterlyst tidigare. Fick även se mej själv springa runt där som en duracellkanin fram och tillbaka och det var lite skumt. Tänker inte så mycket på dom där kamererna när man är där och jobbar men dom spelar ju faktiskt in varenda sekund man är där.. Jaja, det är väl ganska skönt att dom finns ändå! Gud vad klantig jag var i morse.. Efter några timmar när jag ska gå ut och ta en cigg tänkte jag ta en titt på mobilen men hittar den ingenstans. Trodde verkligen att jag hade fått med mej den och blev helt förvirrad av att jag inte hittade den... Tur i oturen hade jag varit så trött i morse och glömt den hemma..

Det var så mysigt i morse.. Jag och fina Jessica fixade morgonrutinerna på mindre än en timme så efter det dukade vi upp frukost i personalrummet och satt och mös & pratade innan vi öppnade. En toppen bra start på dagen och jag ser redan fram emot våran lilla frukost imorgon bitti igen. Det känns så skönt att ha såna fantastiska kollegor och att vi har så kul på jobbet tillsammans, fast både jag och Jessica saknar Malin riktigt mycket.. Det är så tomt utan henne.



Nu blir det en nattcigg och sen sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0