090827

Jag vaknade tidigt av väckarklockan som ringde i morse, hoppade in i duschen helt död och gjorde mej i ordning snabbt och satte mej först på bussen och sen tunnelbanan till interjuvn. Det gick väl bra, eller jag vet inte. Allt var över på 5-10 minuter så det gick väldigt snabbt och jag blir anställd som extra i två butiker till ifall dom behöver personal. Det känns väl inte super, jag hade hoppas på att iallafall få några tider inbokade  under september eftersom jag inte har en ända jobb tid som det ser ut nu.

Jag hade några timmar att slå död på innan det var dags att jobba så jag tog en runda på stan, var inne på mitt gamla jobb och stod och pratade med en föredetta kollega ett bra tag innan det var dags för mej att röra mej mot jobbet. Trots att det var en kort dag med bara fyra timmar så var det riktigt skönt att gå därifrån när jag slutat.. Jag känner mej så himla besviken just nu så jag tycker inte det känns roligt alls att vara där och jobba. Chefen hjälpte mej iallafall att söka en heltidstjänst som frukt och grönt ansvarig. Haha, ja det är ganska komiskt! Jag som frukt och grönt ansvarig.. Jag kan inte ett skit om det där, hur man beställer osv men jag hoppas dom ringer under morgondagen så får man hoppas på det bästa. Men just nu tycker jag att jag bara går runt och hoppas på massa, det är ganska frustrerand.

Eftersom jag slutade tidigt mötte jag upp min fina Hannes på götgatsbacken och tog en vända inne på H&M. Jag är verkligen hopplös! Jag lämnade butiken med både en ny skjorta och en kofta. Båda satt perfekt och jag kunde helt enkelt inte hänga tillbaka dom när dom fanns i XS. Hittade även en ny fin väska till hösten, liknande den jag har idag fast svart men det fick vara. Nu har jag absolut shoppingförbjud på ett riktigt långt tag. Hopplös, ja det är väl bara förnamnet!? Beronde om jag får in lite mera pengar eller inte på kontot i början på nästa vecka ska jag låta prislapparna sitta kvar så jag får fundera lite på det jag köpt, kom ju på att mitt busskort går ut nu den sista och att jag behöver köpa ett nytt. Efter att vi varit inne på H&M gick vi några steg ner för backen och satte oss på ett fik utomhus. Jag beställde in en pasta sallad till middag med latté som jag mummsade i mej snabbt, det var riktigt gott! Vi satt kvar ett bra tag och pratade massor innan det var dags att tänka på refrängen och bege sej hemåt. Det blev en riktigt bra & mysig eftermiddag/kväll och ännu ett bevis på varför jag kan kalla just Hannes en av mina närmaste vänner, han är en riktigt fin sådan.


Återigen känner jag mej lite nere ikväll och det känns inge roligt alls. Jag hatar när känslorna tar över och styr allting. Men förutom all ångest kring jobb så är det bra med mej. Hösten känns bara jävligt skrämmande och jobbig, jag hade sett framemot allt roligt som jag trodde skulle bli av så mycket. Men tyvärr styrs allting av pengar, både på gott och ont kanske. Men att det ska vara så svårt att bara hitta ett normalt hederligt jobb, jag vill verkligen jobba och jag älskar att få göra det. Jag vill inte vara beronde av någon annan människa eller myndighet - jag vill stå på mina egna ben som jag är van att göra och det är då jag mår som bäst - då har man bara sej själv att skylla på om allting fuckar up sej. Men det är bara att ta nya tag och KRIGA KRIGA KRIGA för min sak för en dag står jag där med segern vunnen. På måndag lämnar jag Stockholm för några dagar och åker iväg på en liten mini tripp vilket jag ser framemot jätte mycket - det ska bli så skönt att få tänka på någonting annat, mer om det när det närmar sej.


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0