Jag är hopplös.

Nu gör jag det igen.. Klockan är lite mer än halv tre å jag sitter fortfarande uppe. Egentligen är jag hur trött som helst å borde legat å sovit för länge sen eftersom de enbart blev några få timmars sömn i natt. Men icke då. Det finns alltid någonting att pilla med som upptar min tid, å helt plötsligt har klockan bara sprungit iväg. Hmpf.. Hur kan det bli så egentligen? Jag har alltid varit en natt människa som ni redan förstått vid det här laget, men nu är det värre än någonsin eftersom jag är uppe till tidiga morgonar å även går upp tidigt på morgonen. Jag ser framemot en låååååång sovmorgon senare. Funderar på att stänga av mobilen imorgon, lägga datorn långt borta å bara ha en hel dag för mej själv. Utan att träffa massa folk, prata massa i telefon eller på datorn. Haha, vi får väl se hur det lyckas med tanke på att det inte riktigt är min starka sida.

Jag är sugen att baka. Göra massa goda vanilj & kanelbullar. Äta massa deg å känna hur gott det luktar i köket. Eller göra egna semlor. De ni, det skulle inte vara helt fel. Alldeles färska med massvis av grädde. Jag kanske borde få till en dag med mormor i köket tomorrow. yeah..

Jag börjar bli lite smått irreterad på att få höra ifrån folk hur avundsjuka dom kan vara på mej för att jag inte har något jobb, tar dagen som den kommer å gör precis vad fan jag vill. Visst, det är jätte skönt vissa dagar. Men jag skriker efter ett jobb nu. Jag kan bara slänga tillbaka bollen å säga; Jag är avundsjuk på er oxå! Jag ska säga er, det är minst lika jobbigt att vara arbetslös som att ha en skola eller jobb att gå till. Visst, jag kankse inte måste gå upp klockan sju på morgonen för att göra mej i ordning å dra till jobb/skola, Å även om jag kan planera in mycket kul som man gör så får man inte glömma bort att det faktiskt tar tid att gå på möten med soc & arbetsförmedlingen. Söka x antal jobb varje dag. Fixa å dona med personliga brev med CV. Tiden måste även planeras till någonting vettigt under dagen för att bara ligga hemma å dega hel dag tills folk slutat vad dom nu än gjort under dagen kanske var skönt till en början, men man lessnar fort å får en liten lätt knäpp i huvuet utav det.

Jag måste verkligen införskaffa mej en allmenacka nu för att komma ihåg allting. Skulle egentligen ha ringt upp Fredrik idag för att bestäma när nästa helg till enköping blir, men ska ja vara ärlig så glömde jag bort det totalt. Har små lappar över allt med olika möten å grejs jag ska på, men dom där lapparna försvinner ju lika fort som dom skrivs. nej nu får ja skärpa till mej å skaffa en ordentlig allmenacka som ja kan anteckna allting viktig i. Får inte glömma att ringa några viktiga samtal imorgon samt Fredrik. yeaah.

Ska alldeles strax kila ut i köket å ta en natt cigg å sen är de raka vägen in till toaletten för att borsta tänderna. Ska drömma mej bort om min lägenhet som kommer dröja ett tag innan ja får, men det är alltid samma sköna känslan att möblera den i huvudet innan man somnar.. Ååh, vad ja längtar! Jag vet som sagt exakt hur jag vill ha det.


Godnatt
/ pbdr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0