Melodifestivalen

Så var det säsongens andra delfinal i melodifestivalen. Jag hade hoppats på en stor förändring ifrån förra veckan men dessvärre så fanns det ingen. Var i alla fall lite små kul att hon stod och drev om sej själv i början av programet, om vad folk tyckte om henne som programledare från förra gången. Kvällens bidrag var inget att hurra för, men Måns Zelmerlöw och cookies N beens var kvällens höjdpunkt. Synd bara att cookies N beens åkte ur, men helt klart att dom har en plats i spellistan på mp3:n.

Lasagnen blev kalasbra som vi gjorde i ordning och åt framför tv:n. Nu tänkte vi duka fram lite efterrätt och slänga på någon film förhoppningsvis. Tyvärr tror jag att jag håller på bli sjuk, huvudet känns jättetungt och jag har någonting irreterande i halsen. Jag får ligga nerbäddad i soffan med täcke och kudde och hoppas på att det är över tills imorgon. Jag kanske ska flörta lite med Daniel om att bli serverad en kopp té, det skulle sitta fint. Det har verkligen blivit en relax helg med god mat och trevligt sällskap utan massa måsten, krogen rundor och tillfixning framför spegeln. Att komma ifrån all sress hemma är verkligen en kultur krock på ett bra sätt. Jag åker alltid buss så fort jag ska någonstans, även om det trots allt bara är 2 hållplatser. Här går man pga att det inte finns något bussalternativ. Men faktiskt så är det ganska så skönt. Det finns tusentals saker jag skulle kunna rabbla upp som är skillnad på hemma och här, men jag nöjer mej med att ge bussarna som ett tex. Jag skulle aldrig kunna tänka mej att bo såhär 365 dagar om året, men helt klart skulle det vara mysigt att ha ett sommarhus  på det här viset att kunna åka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0