Första dagen.

Go kväll..

Yees, jag har överlevt dagen. Började med att åka till Arbetsförmedlingen i Fisksättra för att gå på den här arbetarsökarkursen som jag måste delta i enligt SOC. Först ut hade vi teori en timme för att lära oss söka jobb. Sen rundvandring i huset där vi bland annat fick se en loppis, en syateljé å en snickarverkstad. Vad det hade med saken att göra vet inte inte riktigt men det var så det var bestämt. Å sen skulle vi sitta i datasalen för att fixa till ett CV. Jag hade redan ett som Stefan hjälpt mej med, men dessvärre var det inte nog bra för tanten som leder kursen så det var bara att börja om från början. Känner mej väldigt skeptiskt till hela den här idén, hon som håller i det hela å jag hade en hel del disskutioner för hennes sätt att ta andra människor gick inte  i hopp med min syn. Tex som att man skulle nära inpå ljuga i CV:t å skriva saker som inte alls stämde till 100%. Å det första bemötandet man får är negativ kritik å spydiga komentarer. Nej bläää, men jag hoppas på en bättre dag imorgon.

Vid tolv tog jag mitt pick å pack för att kila till saltsjöbanan, I slussen bytte jag till buss å tröttheten slog till som en smäll i ansiktet. Jag var så trött så ja somnade men hann som tur var av i tid. Slocknade direkt igen när ja lagt ner huvudet på kudden hemma å sov 3 timmar. Nu har jag varit å hämtat laddaren å min gamla mobil hos Cissi. Stoppade i mej lite käk å lagt mej i sängen med datorn på magen. Ska bara ta emot lite bilder på ifrån Park Lane när jag var i Göteborg å sen blir det nog sängen som gäller. Så dom lovade bilderna lägger jag upp imorgon. Ska försöka pallra mej upp i lagom tid, har ett samtal jag måste ringa angånde mitt lilla projekt å sen funderar jag på att kanske ta en sväng förbi gymmet innan jag ska vara i Fisksättra igen för jag börjar inte förens 1300..

Nu ska ja mysa med kisse, ringa ett samtal å ta en cigg.
Vi hörs mera imorgon.

tjingeling..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0