Fredag.

Vilken härlig kväll jag hade igår! Efter att jag snabbt städat upp och gjort mej i ordning åkte jag till Ektorp för att träffa Cissi. Vi satte oss på Därmed Pasta, skrattade, pratade och delade varandras glädje. Pratade om framtiden men även om tillbaka blickar i det som varit. Fick höra massa om hennes prins och jag blir bara så varm och glad. Jag glädjer mej verkligen att hon träffat en sån fin pojke och att hon är så lycklig. Jag är stolt över att ha henne vid min sida som bästa vän, för det är en tjej som jag verkligen har mycket respekt för och ser som mitt bollplank när jag har frågetecken i livet. Jag älskar dej hjärtat..


Ställde alarmet på 9.00 i morse för att jag skulle hinna göra mej i ordning och  åka in till stan och hitta en praktikplats. Det var svårare än jag trodde faktiskt. Var inne på sex utav MQs butiker, två H&M butiker, Gate One, Brothers, Björn Borg och Carlings men svaret blev detsamma på alla ställen; Vi tar tyvärr inte emot några praktikanter just nu. Konstigt att inte MQ gör det med tanke på att det står det på deras hemsida att dom gärna hjälper till med praktikplatser och att man bara ska uppsöka butikschefen i varje butik och prata med han eller henne. Hade jag kommit en vecka tidigare till Carlings hade jag lämnat stan med en praktikplats. Träffade en utav dom trevligaste personer jag stött på på länge. Tyvärr hade han redan tagit in en praktikant som han skulle ha en och halv månad, annars hade han inte tvekat en sekund på att ta in mej. Som han själv sa; Det är sällsynt med sköna snubbar som dej som har rätt inställning med rätt stil som kommer in och vill ha en praktikplats. Det är mest tjejor eller killar i 8-9an som ska prao en vecka. Så det kändes lite bittert för jag hade nog gillat att vara i den butiken, tror det hade funnits goda möjligheter att utvecklas och kanske få en anställning där tids nog. Men han sa att ifall jag inte hittat någonting om en och halv månad får jag mer än gärna komma tillbaka så tar han in mej. Kanske kan hitta någonting så länge och byta dit sen ifall jag inte fått något jobb?! Ringde iallafall upp min handledare på jobbsökarkursen och berättade om dagens resultat så vi ska träffas på måndag så ska hon hjälpa mej med en praktikplats via sina kontakter. Så jag håller hoppet uppe :)

Åkte hem till mormor efter stan igen. Packade väskan lite snabbt och gjorde i ordning nudlar till lunch. Nu sitter jag på tåget till Enköping. Ska bli så härligt att träffa små barnen igen. Har varit en del resande sista tiden men jag gillar när det är fart. Nästa helg blir jag i alla fall hemma och det ska bli skönt. Umgås lite med vänner och kanske en utgång eller två.



Dagens outfit;
Kofta - Jack&Jones
Linne - carlings
Jeans - Levis

Körde på grön militär jacka och vita höga nike skor till.


Vi hörs ikväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0