Vilken dag!

Hallå!

Hur mår ni idag? Jag mår bara fint. Gårdagens beskymmer är inte borta men allting känns mycket bättre och jag tänker inte tillåta mej själv att dras ner i någon skit nu. Åkte till forum efter att jag vaknat och hittade en fin present till Maria och Fredrik. Spanade runt i butikerna efter lite kläder till mej själv och hittade massa med fina saker som satt perfekt. Dock får det vänta ett bra tag till för pengar till det finns inte. Gick förbi och ordnade allting med nya datorn så jag får den i början på nästa vecka, äntligen är man klar med det där tjafset. Träffade på Sanna och tog en snabb cigg innan jag var tvungen att springa till bussen för att åka till jobbsökarkursen.

Vi började med att titta på en film om hur en anställningsinterljuv gick till och vi fick flera råd/tips som man skulle tänka på. Efter haffade jag tag i damen som har hand om allting och bad att få prata med henne. Förklarade vad jag och min social handläggare pratat om i lite mail fram och tillbaka så hon hänvisade mej till sin kollega som hjälpt mej med en praktikplats. Så imorgon är jag helledig för att jag ska in till stan och besöka MQ i hopp om att få praktisera där, så vi får se vad dom säger imorgon. Jag är i alla fall hur glad som helst över att äntligen fått godkänande om att praktisera fram tills jobb blir av ifall det inte kan ges på min praktiksplats. Var en supergullig dam som hjälpte mej med det här och hon förstod mej på ett sätt som många myndighetsperson inte gjort tidigare. Vi pratade om dittan och dattan och ifall MQ inte tar emot mej skulle hon fundera lite bland hennes kontakter hon hade om en praktikplats som kan leda till jobb i någon butik som hon kände till.

Nu kom jag hem för inte allt så länge sen, maten står på spisen så ska slänga i mej en snabb middag och sen börja röja upp bland eländet här hemma. Måste få iväg min CV till lite jobb eftersom all tid idag gick till att ordna med praktikplatsen och sen ska jag åka och träffa Cissi på ett glas vin kanske.

/ Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0