Tankar?


Jag har tänkt på en sak. Att ställa frågan "Hur mår du?" till en människa man precis har börjat chatta med på internet är lite intrång på ens privat liv. För visst, det är trevligt att visa att man bryr sej om varandra å frågar hur det är med personen i frågan, men svaret blir ju oftast alltid posetivt ändå. Jag skulle tex aldrig säga "Nej, det är inge bra idag" eller " Nja, sådär" till en främmande människa om jag hade en dålig dag som jag precis har börjat prata med. Det är faktiskt en fråga som man frågar sina nära å kära om.
Jag kanske tänker galet nu, men det är någonting som slagit mej. Jag har själv öppnat en ny konversation med tex "Tjena, Läget? :)", men man kanske skulle fråga någonting annat istället? För hur mycket ligger det i dom orden när det kommer ifrån en främling?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0