Tillbaka blickar..

Din röst sjunger i mina öron medans texterna går rakt in i hjärtat mitt å jag minns tillbaka. Minns tillbaka på alla kvällar å nätter som du spelat din musik för mej, sjungit låtarna jag velat höra. Var vi inte tillsammans satt du genom telefon flera mil ifrån mej med din lugna sång. Den har alltid fått mej trygg, då som nu. Några låtar är gammla, några är nya. Men fortfarande lika underbara att höra. Det var länge sen jag lyssnade på din musik nu, men jag minns tillbaka med ett leende på läpparna. Du var en så otroligt god människa! Nu i efterhand är jag ledsen att de blev som det blivit. Men jag kunde inte tvinga fram några känslor, för det jag hade var inte mer än vänskap. Jag kunde inte leva i en lögn som hade gjort oss båda olyckliga i slutet. Förlåååt..

Du gjorde mycket för mej en annan människa inte ens skulle drömma om att göra. Ibland förstod jag nog aldrig varför å vart du hittade din styrka att ordna upp allting efter att jag strulat till det regällt. Men det var väl kärleken som drev dej, jag vet inte! Men jag ägnar dej ofta en tanke för att undra hur du har det å mår, men mer än så blir det inte. Du kommer alltid ha en liten plats i mitt hjärta för allting du gjort, vännen!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0