Det tål att tänkas på. Vad tycker du??

Jag har en del bloggar jag läser dagligen. Det är alltid kul att uppdatera sej själv om det allra senaste oavsett om det är vännernas eller B - kändisars bloggar! Men var går gränsen för att vara för personlig? För i det stora hela har du ingen aning om vem som läser det du skriver, visst du vet vilka vänner som kanske läser den, men det kan ju vara så mycket mera än bara dem. När går man för långt å borde prata med sina vänner istället för i bloggen. Självklart är det ett personligt beslut att ta, för i slut ändan gör alla ändå som man vill. Men jag tror det kan vara en hårfin skillnad i vissa samanhang för vad man kan/ska skriva å inte. Själv är jag ganska säker på vad jag kan skriva å dela med mej utav, å vad jag enbart pratar med mina vänner om. Men det är nog många som bara har sin blogg. Som lägger ut bilder på sej själv, å skriver sina innersta tankar så vem som helst kan läsa det. Det är både skrämmande å ledsamt att det kan vara på det viset.

Min blogg har blivit något i min vardag. Vissa dagar mer, vissa mindre. Men jag tycker det är kul att dokumentera om mitt liv å vardag - mina tankar å funderingar, för att sen kunna gå tillbaka å läsa det efter x antal månader eller år. Det är givetvis kul med besökare som läser å kommenterar. Jag hade en privat blogg för två år sen, där jag bland annat skrev om hur dagarna såg ut då, om hur jag träffade mitt livs kärlek, min resa i livet å mycket annat. Å det var så kul att läsa igenom det två år senare, se hur mycket jag förändrats m.m. Det är spännande att se utvecklingen, se vilka man umgicks med då å veta vilka man umgås med nu. Ja, ni hajjar poängen..

Kommentarer
Postat av: snygging

bra tänkt ;) du är vis!

2009-01-24 @ 23:06:57
Postat av: Amanda

Jo, men det är ju du själv som bestämmer vad som är personligt (i viss mån). jag har läst din blogg ganska mycket, i brist på annat, och det du skriver är lagom personligt.

jag minns att du skrev ett inlägg om att du tyckte att det var jobbigt/opersonligt när ngn frågar "hur mår du?". jag kände mig ganska träffad, då vi typ inte setts på hur länge som helst. Så jag försöker tänka på det!

Det är nyttigt för andra att läsa, tycker jag!

Puss/Amanda

2009-01-24 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0