Jag blir så varm av din röst vännen.

Kvällen gick av bara farten må ja säga. Umgicks lite med mormor som ja sa att ja skulle göra. Packade väskan inför imorgon (Jävlar vad man plockar på sej för enbart en helg. Jag har alltid varit extremt överdriven med mina packningar när jag ska iväg någonstans. För det kan ju faktiskt hända att man spiller, det börjat spö regna, en bil kör om än å man blir ner stänkt utav slaks eller bara vill byta kläder ofta för sakens skull. Jaja, ni hajjar min poäng, gott om kläder är alltid bra att ha med sej. Men det här tar nog priset för största packningen ever, mohaha) å sen fastnade jag vid datorn.

Sannah ringde å vi hade mycket att prata om med tanke på att vi inte hörts på ett jäkla bra dag så en å halv timme fast i telefon blev det. Fick även lite tips på några jobb sidor där man kunde söka jobb, så fick iväg min CV till 7 stycken jobb. Känns skönt. Just nu ser det iallafall lite ljusare ut på jobbfronten, jag håller alla tummar å tår jag har. Hon skulle även höra med sin studievägledare om det fanns möjlighet att kanske plugga upp ett eller flera ämnen i skolan hon går i, vi får se vad hon får för svar på måndag. Men det skulle faktiskt vara skönt att göra det på distans i sin takt. Kombinera jobbet med lite skola på sidan om. Vi bestämde oss iallafall att ses på söndag efter att jag kommer hem. Blir uppmött på centralen så gör vi sällskap hem till henne. Så mysigt :)


Klockan är på tok för mycket nu. Ska ta en sista titt i kylskåpet å se om det finns nått gott. Boken ska plockas fram tills johnblund kommer på beskök, å det är nog inte många sidor jag hinner med inatt. Verkligen fastnat i den här boken så det är med delade meningar jag ser att den håller på att ta slut. Ska försöka spara lite så jag har något att läsa på tåget imorgon. Någon som kanske har ett bra bok tips? Helst ska det vara en självbiografi om olika motgångar i livet, en spännande drama bok eller en kriminalare. Måste få tag på boken som avslöjar Liza Maarklund - Gömda. Dock vet jag inte vad den heter, men jag får springa förbi en bokhandel i vecka.

Väckarklockan står på halv tolv  så jag hinner ringa ett av jobben jag sökte tidigare ikväll, Godnatt! 



Varje natt då jag sover ensam å inte riktigt kan komma till ro på en gång gör jag som alltid. Drömmer mej bort å fantiserar hur jag ska inreda MIN lägenhet. Hur jag springer på IKEA å shoppar möbler, små pryllar å annat spännande till mitt hem. På det stora hela är jag nog rätt säker på hur jag vill inreda. Sen beror det ju givetvis på hur själva lägenheten ser ut. 

Vardagsrummet vill jag har väldigt mörkt, varmt å hemtrevligt. Svartbruna möbler, ett vintrinskåp helt i glas. Turkosa detaljer som gardiner, dukar, kuddar, filtar,  mattor, levande ljus m.m Svartvita foton längs väggarna.

Köket är jag fortfarande lite osäker på, men jag har mina funderingar kring det.

Toaletten ska vara som havet, klarblått med detaljer som snäckor, stenar, tavlor på båtar, kanske ett litet fiskenätt på ena vägen - vad vet jag, men havsinspererat i varje fall.  

Då det gället hallen är jag lite inne på att ha afrika tema, fotografier ifrån vildmarken, mycket levande ljus, kanske en korgmöbel och nån ball mask ifrån utlandet att dekorera vägen med.

Skulle jag ha möjlighet till att få ett sovrum i lägenheten skulle det vara hög mysfaktor med massvis av levande ljus å en känsla av stilrent/modernt. Stor dubbelsäng å sängbord, garderbob med lite frossat glas på dörrarna, byro med en stor spegel över. Allt detta i mellanbrunt trä..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0