filmkväll..


Mormor var söt nog å gav mej en liten slant för film ikväll. Tog en promenad ut i kylan ner till videobutiken å kvällens filmval blev först Angel å efter det sex hopp & kärlek. Orkade inte med något tugnt för kvällen så dom här filmerna passade mej perfekt.



Angel var riktigt bra om man inte räcknar med slutet på filmen. Fastnade fort i den å slukades upp av handlingen. Om det var tröttheten eller att den faktiskt var spännande kan jag inte svara på. Lite förutsägbar kan nog många tycka, men jag gillade den ändå. Tycker det kan vara ganska charmigt å gosigt att få burra upp sej framför en svensk film nån gång ibland.

Filmval nummer två var mindre bra. Har inte riktigt orkat mej igenom hela filmen ännu utan det är nog en halvtimme kvar nu ungefär. Halvdålig film om en halvtragisk familj, handlingen kan nog stämma in på en typisk drama-svensk film. Nej, det här var ingenting som fångade mitt hjärta precis. Mest massa dravel. 

Har varit så skönt å bara fått legat å glott in i en skärm under kvällen. Slippa allt det sociala med alla runt omkring å ha lite tid för sej själv. Egentligen har jag nog väldigt svårt för sånt, är nog inte så förtjust i så kallad egen tid. Tycker det kan kännas väldigt skrämmande ibland. Det är då man får tid att tänka igenom allting, analysera alla val å fråga sätta sej själv om man verkligen gjorde rätt eller fel. Helst har jag vänner omkring mej hela tiden, övernattningar är hur mysiga som helst. Men på sista tiden har jag märkt hur skönt det är att få vara för sej själv en minut eller två, kan det vara att man blivit äldre å klokare kanske? haha..  Bara få stänga av mobilen, vara utloggad ifrån nätet å ladda upp batterierna. Bästa sättet för mej att koppla av ifrån omvärlden är genom mina böcker, stänga in sej i sin lilla bubbla genom att leva sitt liv just där å då i boken.

Känner mej ganska likgiltig inför allting för sekunden. Jag är så trött på att allting ser lika dant ut just nu, jag vill ha förändring! Att nått nytt, roligt å spännande ska ske. Nå riktigt galet som man kan tänka tillbaka till om flera månader å prata om. Livet som arbetslös är nog det tråkigaste jag varit med om. Jag har så svårt för att ta det lugnt en hel dag, ha tråkigt å ingenting händer. Men vad gör man när alla vänner är på jobbet eller går i skolan? Det kanske är dags att lära sej det med nu. Nu när man har tid över menar jag. hah.. Det skulle liksom räcka med att bara ha ett jobb 4 timmar om dagen för att komma på banan igen, självklart vill jag ha ett heltidsjobb. Men nu skriker jag efter en sysselsättning på dagarna. Inte enbart för pengarnas skull, utan även för mitt mående. För förlänge ledighet blir man galet knäpp utav.
Högst upp på önskelistan står fortfarande eget bonde med en dubbelsäng. tihihi..

Ska ta mej igenom resten av filmen om jag inte somnar. Nattii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0