Vi ska bli respekterade, men ni då ?

Nu blev det uppdelat i två kategorier, å det var inte riktigt meningen för vi alla är ju människor. Men jag kan bli så trött på allt det här tjatet om att homosexuell/bisexuella/transsexuella måste respekteras hela tiden. Jo självklart är det så, men det gäller väl alla slags människor? En handikappad människa ska väl respekteras minst lika mycket som en hbt-människa eller en hetro människa? En uteliggare ska väl få samma chans att komma tillbaka till livet som en asylsökande utläning. Ta tex bara pride festivalen, det är väl jättekul att den finns å det görs nått stort arangemang varje år, men har hetrosexuella människorna en egen vecka 1 gång om året? Nej. Vad var det för fel på vattenfestivalen egentligen? Den var inte riktad till någon speciell läggning i sverige, utan den var till för folket. Det görs så himla stor grej av hbt-livet, å det är ju ingenting speciellt med det. Vi äter, dricker, sover partar, shoppar, jobbar å allt annat som hetro sexuella gör. För som sagt, vi alla är människor i grund å botten förutom att vi tänder på samma kön som oss själva eller både och. Så det är inte konstigt ifall människor får fördomar när allting målas upp så stort. Sen säger jag inte att det är okej med all misshandel å fördomar mot hbt människor, men det är inte okej att en kille blir slagen i ett hetro sexuellt förhållande heller, men skulle det ske görs det knappt någon historia alls om det.

Jag har själv varit den som skrattat åt handikappade, blinda, uteliggare,  förvirrade gammlingar m.m. Men efter att min kära vän Cissi var med om sin olycka har jag verkligen fått en annan syn på livet. Det  är inte okej att stöta ut någon folkgrupp ur samhället utan välkommna alla istället, så länge det är ett schysst å rättvist game.

Nu blev det väldigt mycket hallelulja känsla över det hela å helgonförklara mej själv, å det är absolut inte min tanke. För jag kan själv skratta till å peka när man sitter på tunnelbanan å man ser någon annorlunda människa. Jag menar  bara att det är värt att tänka en eller två gånger ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0