Sjukhus, Onsdag.

Det här har nog varit bland dom värsta dagarna på väldigt länge i mitt liv. Ren jävla fysisk smärta har dom bestått av! Hela onsdagen spenderades mest med att ligga i sjukhussängen och få morfin och vänta. Jag ringde fina Hannes tidigt på morgonen i ren panik och bad honom komma in på en gång, 45 min senare är han på plats och står och kramar om mej medans jag ligger i sängen och både har ont och panik över att vara där alldeles själv. Vi fick vänta på en undersökning som tillslut visade sej skulle dra ut så pass långtid att dom kom och hann spruta in ännu lite mer morfin i mej. Jag var helt väck i huvudet och den smärtan jag hade då och har nu kan jag inte ens förklara. När jag väl blir iväg körd till en annan avdelning och ska träffa läkaren som ska undersöka mej kommer det fram att det inte alls går att genomföra undersökningen av mej i det läget jag var i så jag fick åka tillbaka till "min" avdelning och vänta lite till. och lite till, och lite till.. Tillslut hade jag väntat så pass länge  att det äntligen skulle vara min tur och jag fick rullas iväg. Jag minns inte så mycket av det men jag vet att jag fick träffa en narkossjuksyster och lite annan personal, att dom gjorde ett ultraljud på min kissblåsa och att jag sen ligger inne i en sal och får en mask över munnen och kramar om Hannes hand ända in i det sista innan jag somnar. Undersökningen drog ut lite på tiden men gick bra och när jag vaknat upp igen fick jag träffa Hannes igen och sen hade även Sandra kommit dit. Kommer inte ihåg så  mycket mer än att jag hade väldigt ont och att dom stannade sent till kvällen vid min sida innan dom gick. Natten var hemsk, jag fick inte sova någonting och dom sprutade bara in morfin hela tiden i min kropp medans dom letade efter en medecin jag skulle ha som dom inte hittade.





Fina Hannes när han följde med mej in där jag blev nersövd. Ett tack låter bara lamt men jag tänker säga det ändå, Tack! Tack för allt du gjort dom här dagarna för mej och att du har funnits där vid min sida dag som natt. Du har verkligen visat mej vad en riktig vän är.  
Jag älskar dej plutten! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0