God natt!

Puuuhh, äntligen hemma!

Det var inte helt lätt att sova natten som var. Jag låg och hostade och snorade mej igenom hela natten känndes det som och jag var så rädd att jag skulle väcka Hannes av mina hostattacker. När jag sovit några timmar och vaknat till liv tog jag det väldigt lugnt. Snälla Hannes gjorde i ordning en kopp Té så satte vi oss på balkongen och tog en cigg och pratade. Kanske inte det bästa med cigaretten med tanke på hur jag låter men det är inte så jäkla lätt att bara lägga av sådär. Jag började packa ihop mina saker som låg utspritt på hans golv innan jag hoppade in i duschen och gjorde mej i ordning för att åka och jobba. Jag sprang in en snabbis i Fältöversten´s centrum och besökte apoteket så jag kunde köpa nässpray, hostmedicin och frukost/lunch/middag. Blir det inte bättre om några dagar får jag besöka min husläkare så jag får hostmedicinen jag brukar ha utskriven för den blir jag frisk med på bara några dagar. Men jag är så trött på att vara krasslig hela tiden nu för det känns som om att man missar så mycket och det är ingen roligt heller för den delen. 

I morse när vi satt ute på balkongen hade jag ingen lust att åka till jobbet för fem öre, jag var jättetrött och hade helldre lagt mej i sängen igen och satt på någon mysig film och legat och kollat på själv hela dagen. Men när jag kom till jobbet träffade jag gulliga Malin och fick reda på att vi skulle jobba tillsammans ikväll och det har varit riktigt roligt att jobba. Kunderna har frågat vart jag tagit vägen och varit och jag och Malin hade roligt som vanligt när vi jobbade. Jag kände verkligen hur mycket jag saknat att jobba och även om det inte är världens roligaste drömjobb så tycker jag verkligen om det för personerna som är där gör så mycket! 

Vid 21:10 satte jag på larmet och låste dörren och sprang iväg till tunnelbanan. Jag åkte till Zinkensdamm och mötte upp lite folk utan för Pride park och stod och pratade med dom en kort stund. Men jag kände hur mycket min kropp ville åka hem och skutta i ett par mjukisbyxor så jag sa hej då ganska snabbt och tog bussen hem till mej. Nu ligger jag här hostandes i sängen, ska ta någonting och äta med en kopp varm Té innan jag lägger ner huvudet på kudden och sover. Jag börjar inte förens klockan 17.00 imorgon så det blir en lång sovmorgon innan jag ska möta upp Hannes mamma så ska vi titta på paraden och fota medans skitungen går i den innan jag kilar iväg till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0