Jag var blöööt !

Från klockan tre fram tills nu när jag kom hem precis har jag stått utanför Stadion i regnet och kylan och delat ut reklamblad om erbjudande för att köpa en t-shirt eller 4 när bilder ifrån scenen och 1 helikopterbild uppifrån Bruce Springsteen konserten. Jag tyckte det lät som ett bra sätt att tjäna lite extra pengar på när jag fick erbjudandet så jag tackade glatt ja men nu i efterhand så kan jag säga att det var bland det värsta jobb jag haft. Det var pissigt kallt mot slutet och hela jag var i princip dyngsur när vi äntligen fick åka hem. Folk uppskattade inte alls erbjudandet utan dom flesta hamnade antingen på marken någon meter ifrån oss eller i närmaste papperskorg dom kunde hitta. Det var i alla fall ett roligt gäng att jobba med och lite extra pengar till plånboken, perfekt! Ska jobba där fem timmar på söndag kväll oxå men då skulle det vara bättre väder med sol vilket kommer bli 100 gånger bättre att stå och jobba i. Det var ett jätte fint par som försökte få två biljetter sålda under kvällen och vi stod och pratade från och till under hela kvällens gång och när det var en halvtimme kvar så gav dom upp och gav biljetterna till mej. Så himla söta och jag blev hur glad som helst, men jag jag orkade faktiskt inte gå. Jag var alldeles för trött och blöt så jag åkte faktiskt hem istället. Men jag ska lägga det på minnet, damen och herren... Dom gjorde min kväll lite ! :)

Har fått av mej alla blöta kläder och nyligen ätit en sen snabb middag så nu ska jag packa väskan för imorgon. Jag tar tåget till Enköping imorgon efter praktiken och det ska bli så skönt att komma bort i helgen så jag slipper allt små tjaffs och bråk här hemma just nu. Jag kan inte sticka under stolen med att det ska bli skönt att komma bort ifrån självaste Stockholm en helg oxå.. Men jag kommer tillbaka mitt på dagen på söndag så det blir en minisemester. Ska försöka sätta mej några timmar på lördag förmiddag och söka lite jobb och sen hoppas jag det blir soligt väder så jag kan lägga mej ute på gräsmattan på en filt och bli lite brun.

Nu ska jag ringa baby en snabbis och sen var det att packa väskan som står på tur. Dock har jag ingen aning om vad jag ska packa ner för jag vill inte ha för mycket saker att släpa runt på under morgondagen. Men får ta något som både passar till sol och sen till regn om det blir sånt väder i värsta fall..

Datorn följer givetvis med så vi hörs imorgon när jag sitter på tåget.

tjingeling..



Kommentarer
Postat av: Mr x

Gud vad du och dendär hannes är söta.

2009-06-04 @ 22:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0