Min dag..

I morse när jag vaknade ville jag allt annat än gå till praktiken. Det äckliga vädret med massa regn gjorde att jag bara ville ligga kvar i sängen med baby och dra täcket över huvudet på oss. Igår kunde jag gå med solbrillor, uppvikta jeans och flippflopp.. Var tog det underbara vädret vägen ?! Det mesta kändes lite små tugnt och jag kände mej som världens yngligaste liten tre åring och trots över mina 15 timmars sömn var jag hur trött som helst. Vissa dagar när jag vaknar kan jag bara känna mej så trött i själv och kropp. Jag satt och pratade med Hannes påväg till praktiken och jag fick prata av mej min ångest. Han är en vän som jag håller riktigt hårt om och är rädd om, trots våra olika liv vi levt är han en av dom få som verkligen förstår mej till tusen. Du är guld värld gubben!

Men vilken rolig dag det blev på praktiken. Rolig kanske var att ta i men den var riktigt skön. Jag jobbade med två toppen tjejer, Tata och Malin.. Så fina person båda två. Var helt klart andra rutiner att göra när man jobbar kväll så det var både skönt och roligt att få testa på någonting nytt. Det är mycket nytt att lära sej men jag är en person som vill utvecklas hela tiden så det passar perfekt. Stängningen gick hur bra som helst och jag var därifrån kvart över nio. Det hände en sån rolig sak på jobbet idag som jag fortfarande sitter och skrattaråt för mej själv, men jag vet inte om det är så kämpligt att hänga ut folk på det sättet så jag får väl hålla det för mej själv. Men jäklar vad kul det var.. Jag kan nog inte hålla mej, men jag gör historien kort. En kund stod med öppna byxor framme i kassan idag framför mej utan att märka det och när hag såg att dom gått upp så tyckte jag så synd om honom, stackarn!

Mormor är borta ikväll så jag är ensam hemma vilket är toppenskönt! Jag stekte upp två köttbitar som jag satt och mummsade på framför datorn med vitlökssmör till. Ska ta mej i kragen och fixa en del saker jag lagt åt sidan och sen blir det nog sängen som gäller för jag början klockan nio imorgon igen. Jag trivs verkligen med att jobba kväll för jag blir en helt annan människa på jobbet då när jag slipper dom tidiga hemska morgonar. Dock önskar jag att jag hade kvällspassen på rad för jag kommer vara helt död imorgon när veckarklockan ringer och jag ska jobba dag.


Bilder ifrån middagen igår med baby...
Jag saknar honom en hel del just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0