16 mars

Sitter här i mina alldels förstora mjukiskläder, precis kommit ut ifrån duschen. Jag tvingade mej själv att logga in på eniros jobbsökar sida och arbetsförmedlingens hemsida för att hitta lite lämpliga jobb som jag kunde söka. Men allt känns så hopplöst för det finns knappt några jobb ute alls. Fått iväg min CV till två jobb nu, men det känns inte tillräckligt. Jag har pressen både ifrån socialen och arbetsförmedlingen att söka jobb och skicka in en jobbsökar lista varje månad, sen ska jag sköta en heltids praktik utöver det dessutom. Hinna umgås med mina nära & kära och få en sekund för mej själv. Jag vet inte hur jag ska hinna med allting just nu! Oron kring pengar frågan gör ju inte saken lättare heller, det gäller verkligen att vrida och vända på varenda krona för att få det att gå runt nu. Visst kan jag kanske dra ner på vissa utgifter, så som fikor och utgångar. Men.. Jag måste kunna leva ett någelunda liv oxå, få unna mej själv någonting och kunna umgås med mina vänner. Jag vill inte bli den här tråkiga Daniel som jämt och ständigt kommer med liknande kommentarer som "Nej, jag måste stanna hemma ikväll, jag har inga pengar" eller " Jag kan följa med, men jag kan inte ta något att dricka eller äta för jag har inga pengar". Även om mina vänner har stor förståelse för hur min ekonomi ser ut och är supersöta och bjuder mej på ett och annat, eller erbjuder sej att låna ut pengar så ska ju pengarna tillbaka någon gång. Och skaffa sej skulder i 18 års ålder är ingenting jag tänker göra. Nej, jag måste helt enkelt skaffa ett jobb nu. Det känns jättebra med praktiken, men det ger mej inga pengar att leva på. Nu är jag bredd på att ta vilket jobb som helst. Och yttligare någonting som oroar mej lite är hur det kommer bli när jag får lägenheten, för det kommer bli dubbelt så mycket utgifter jämfört med vad jag har idag om inte mera och jag vet inte riktigt hur jag ska få det att gå runt då.. Pengar gör än absolut inte lycklig, men det är en sån stor hjälp på vägen.

Jaa det är mycket som fladdrar runt där uppe i huvudet nu, och jag blir inte klokare genom att jag tänker mera på det men det är svårt att inte göra det eftersom faktum kvarstår att alla frågetecken finns kvar. Nää, ska äta lite nu och sen ringa Cissi, jag behöver sällskap ikväll och inatt. Det är ingen bra dag alls.. Men det blir bättre imorgon, jag ska nog komma på en lösning att få det att bli bra.. På ett eller annat sätt. ibland är det bra att ha det där envisa i sej. Men det känns tugnt när man stöter på motgångar stup i kvarten och det knappt finns några jobb att söka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0