Från sol till regn!

Nej, nu blir jag ledsen. När jag slutade praktiken idag och skulle gå till tunnelbanan hade det ju börjat regna. Så länge fick våren stanna. Men vad säger man, typiskt april väder?! Men nej, jag vill inte ha typisk april väder, jag vill ha sol och värme. Sådesa..

Blev lagom irreterad idag på praktiken, lite mer än en timme fick jag vara själv på klädavdelningen och sen var jag själv en timme innan stängning på heminredning som jag knappt kan någonting om och jag tyckte det var riktigt dålig stil att dom försöker köra med mej så fort butikschefen inte är där. Menmen, det gick ju bra och det var ju mest städning som skulle göras. Pratade med en av dekoratörerna i butiken idag och jag ska få gå med henne en vecka lite längre fram och lära mej mera om att exponera varor, fixa skyltfönster och allt som ingår. Det ser jag verkligen fram emot och tycker ska bli superroligt.

Eftersom jag stängde var jag inte hemma för ens kvart i åtta ikväll så det var bara att slänga i sej lite mat och sätta sej bänkad framför tv:n och se sista avsnittet av Den rätte för rosing och det blev ju min favorit Hugo som vann till sist. Nu såg jag att dom hade gått olika vägar och inte var ett par, tråkigt men inte helt överraskande. För kom igen liksom, hur står är risken att dom skulle vara tillsammans resten av livet? Att träffas i tv och ha kameror med hela tiden när man dejtar och så, nej jag tror inte på det. Det har i alla fall varit ett bra program att följa under en tid.

Nu måste jag skriva ihop min resa i livet för Sofie en kompis till mej har i skoluppgift att hålla ett tal, och hon har valt att berätta om mitt liv. Hur det är att lämna sin hemstad, sina vänner och sin familj, komma till en helt ny familj, byta skola och allting som tillkommer på en sån resa. Det ska bli spännande att se vad hon kommer göra utav det hela. Jag kommer att vara anonym så jag tycker bara det ska bli kul att få hjälpa henne med det här. Beronde på hur personligt och detaljerat det blir kanske jag lägger ut det här senare när det är klart, men det får vi se. Det känns nästan som om det är jag som sitter i skolbänken igen och ska göra mina läxor, men nejdå. Nu måste jag sätta fart och komma igång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0