Åh snälla, låt våren få komma nu !

Vilket konstig väder vi haft idag ! I morse när jag åkte till praktiken sken solen och sen helt plötsligt föll det ner snöflingor från ingenstans. Mysko... Och sen på lunchen stod jag i solen och rökte och det värmde riktigt mycket, vårkänslorna ligger på topp! Tog en runda på stan och hittade skitsnygga vita tygskor och en vit t-shirt som ska införskaffas på onsdag, yes så får det bli.

Dagen har varit bra. Var lite segt att ta sej upp i morse men när duschen väl var färdig var det inga problem. Slängde i mej nudlar till frukost och sprang till bussen sen. När jag kom till praktiken idag blev jag halvt chockad för hela personal rummet var fullproppat med folk och det var massa människor jag inte alls kände igen, sen var det en engelsk man som frågade på engelska om jag jobbade där och vem jag var. Som tur var kom butikschefen och räddade mej i sista sekund så jag slapp visa min talang i engelska. ;) Dom hade tydligen kurs i försäljning och personligservice. Idag har jag inte gjort annat än varit på klädavdelning. Larmat och galgat kläder typ. 7 timmar i sträck. Så kul, njae.. Men Det var helt okej ändå. Sista timmen fick jag ju iofs hjälpa till i kassan och paketera in varor och sen kom en kund och bad om hjälp. Hon skulle köpa en present till sin kollega som skulle sluta på hennes jobb och hon hade precis flyttat och ville ha hjälp med vad som skulle köpa. Det var kul för då kom personligservice som jag älskar in. Hon berättade att kollegan hade svart och grått som tema i lägenheten, så jag plockade fram lite olika varor i turkos som hon diggade hårt. Hon köpte allting och jag blev nöjd. Så kul faktiskt.. Sen kom butikschefen och berättade att hon fått ett mail angånde mej, jag blev halvt förskräckt för hon såg så allvarlig ut. Men en kund jag hjälpte förra veckan hade tyddligen mailat till butiken och berättat vilken bra service hon fått och massa bra posetiva grejor så det var faktiskt riktigt roligt. Jag är glad att jag pallrade mej iväg.

Åkte hem till Cissi på direkten efter praktiken. Blev bjuden på middag i vanlig ordning och sötnosen hade lagat min favorit mat jag pratat om flera veckor, det var så himla gott. Vi bestämde oss för att gå ner till där med pasta och ta ett glas vin så det gjorde vi. Nu har vi precis kommit hem, madam sitter i duschen och jag ligger i sängen. Ska försöka komma i säng lagom i tid ikväll så jag inte är så trött imorgon, pratade med butikschefen så jag skulle få börja stå i kassan i morgon och det känns bra för jag har tröttnat på att bara larma kläder och galga dom efter det. Lite veration är alltid bra.


Dagens outfit;
Militärgrön tröja - H&M
Ljusa lee jeans - JC
Palestinasjal - Punktshop
Svarta sneakers - Scorett
Grön militärjacka - H&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0