Dag 2 på praktiken !

Det känns som om att jag varit där mycket längre är bara två dagar faktiskt.  Men allt går bra, jag satt i kassan fem timmar och jag börjar lära mej koderna LITE mera nu. Personalen är helt okej att jobba med, idag var det nya ansiktet och jag kom snabbt överens med två utav dom. Det kanske inte är dröm jobbet men ja klagar inte, jag tycker det är helt okej att sitta där i kassan och träffa alla människor. Små prata lite medans man tar betalt.
 
Det läskiga som händer under dagen var att det kom in en alkoliserad kvinna igår, två gånger. Skulle ha öl på en gång.. Kunde absolut inte vänta. Jaa klockan var nog inte mer än kvart i tio vid första besöket. Hon stod och pratade hej vilt om sitt liv och hur jobbigt allt var, hur hennes son hade idrottsdagar och att han skulle ha en dagen där på, hur en av hennes släktingar dött på hennes födelsedag. Frågade vad jag hette och noterade att jag var ny. Nu kom hon in idag, hon såg lite gladare ut, lite bättre ut så jag frågade hur det var med henne idag och om det var bättre. Hon tittade konstig på mej och sa att hon inte alls kände igen mej, jag berättade att hon var inne två gånger igår men de findes hon inte. Stackars kvinna, hon var nog inte mer än 35 år gammal och det skar i mitt hjärta när jag såg henne. 

Marianne kom till praktiken för att lämna alla papper till ägaren om försäkringar osv. Vi satt och pratade en liten stund och det kändes bra efteråt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0