Du är min Idol Lasse !

Jag går runt i min egna lilla bubbla just nu. Försöker reda ut dom där skit tankarna som ställer till det en massa. Ibland är det svårt och just idag är det svårt att se klart och vara ett snilleblixt. Det står stilla.. Jag känner mej helt uppe i varv, stressad över någonting jag inte har en aning om och allt känns bara blaha blaha idag. Jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är, det är väl bara allt och ingenting som ligger och spökar. Gamalt skrot..

Winnerbäcks spelas på hög volym, eller ja så hög volym jag kan ha här hemma hos mormor. Jag nynnar med i hans låtar. Hans texter är så äkta och jag kan känna igen med i vissa delar av dom. Det är så på pricken över i:et vissa meningar han sjunger..

"Torka tårarna min vän
jag tror jag vet ungefär hur det känns
som att försöka dansa med en myndighet
du ville bara ha ett hem, en plats
nånting vettigt att göra, vad som helst
det fanns tid för nåt att växa
det fanns plats för lite värdighet
du har sparkat på i kön till ett ställe som man inte ens vill in på
man tuggar i sig hela svansen
det står alltid nåt i vägen
du tar dig alltid loss och du rusar
men ändå fångar marken dina fötter"


"Tro, ork och lust är lätt att tappa, Lätt när stora drömmar trängs med saknaden

Och vinden blåser hårt emot din kappa. Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen.


Håll ut! Håll ut!


Förr eller senare spricker en bubbla, Håll ut några dagar till.

Världen ligger helt i dina händer och allting ser så gulligt ut från ovan. Himlen ser så praktfull ut från marken, Håll näsan över ytan tills det vänder


Håll ut, Håll ut..."


Jag tänker inte sätta på mej det där pokerfacet, leendet som lurar hela världen om att allting är jättebra idag. Jag är Daniel, ingen robot.. Hur höga tankar & förväntningar en del ibland kan ha om än så är jag ändå bara Daniel... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0