Gårdagen...

Gud vad det är varmt ute idag. Men jag ska inte klaga för jag älskar den här värmen! Det är underbart! Nu är det verkligen sommar och det dröjer nog inte allt för länge innan man kan ligga på en strand och pressa en hel dag och svalka av sej i vattnet.

Igår efter praktiken stressade jag hem för att byta om och lite snabbt innan jag satt på bussen tillbaka in mot stan. Jag mötte upp fina Hannes på söder för en sen middag tillsammans. Valet blev ett place på söder som jag inte minns namnet på (Sms:ade nyss Hannes och frågade men har inte fått något svar så han sitter väl hemma och runkar HAHAHA.. Föörlåt älskling!) och det var kanon god mat där. Eftersom jag är så kräsen med mat speciallbeställde jag en pasta sallad med kyckling, gurka, rödlök, advocado och fetaost med vitlöksbröd till. Det var bland den frächaste sallad jag ätit och personalen var underbara. Det var varken för mycket eller för lite, dom visste verkligen var service var och hur trevliga som helst. Dit kommer jag garanterat gå tillbaka. Det kanske inte är en jätte mysig atmosfär där så ta med en dejt dit kanske jag inte skulle göra men möta upp vännerna på en skvallerkväll med gott käk är stället perfekt för!

När vi käkat upp och var nöjda drog vi in till stan och gick omkring. Vi hade inte den blekaste om vad vi skulle göra och jag kände mej som fjorton år igen och hängde runt på stan för att det inte fanns någonting att göra. Några hemma fester fanns det typ inte och krogen kunde vi inte dra till igår så vi bestämde oss för att åka hem till mej och hämta min dricka och sen sätta oss någonstans och bara dricka lite. Vi hamnade på en brygga i närheten utav där Hannes bor och där träffade vi två vänner till honom. Det blev lugnt med lite prat, dricka och skratt.. Vi satt väl kvar där tills halv tolv innan det blev kallt och vi drog hem till honom igen och somnade på några sekunder.

Var grymt sej i morse när vi vaknade så jag fick ligga kvar i sängen i alla fall en timme och sova vdare medans han var uppe. Tog en cigg på balkongen och satt och pratade massa innan jag gick och tog ut pengar för kvällen dricka och handlade käk. Vi gjorde egen pizza och smällde i oss innan jag åkte hem.

Kom hem för inte allt för länge sen. Mormor är borta så jag njuter av att vara själv här hemma. Tänkte sätta mej på balkongen nån timme nu och läsa lite i solen innan jag måste börja göra mej i ordning och äta. Var förbi Akademibokhandeln på lunchen igår och köpte mej en ny bok - 14 år till salu. Även fast jag bara kommit några få kapitel in i boken så är jag helt fast. Det känns inte rätt och säga att en sådan bok är bra.. Men det är den, den har vunnit hela mitt hjärta och nu måste jag se hur det går för tjejen...  

Jag står i valet och kvalet om vad jag ska ha på mej ikväll. Det är dresscode och jag har två olika alternativ att välja på. Nu ska jag njuta av solen utomhus så vi hörs innan jag drar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0