Ikväll är du min man!

Vilket jäkla pissväder jag vaknade upp till i morse.. Regn, grått och kallt. Ingen höjdare men jag ska inte klaga - det kunde ha varit snö och 10 minus grader! En sån här dag hade jag helldre legat kvar i sängen medans regnet slog mot fönstret, helst i en gosig  varm famn, tittat på film efter film, plockat fram boken en stund och kanske somnat med den på magen, en ny film, massa gott att äta och bara legat och myst. Men icke då.. Plikten kallade och hur trött jag än va var det bara att pallra sej upp och släpa sej in till duschen. Blev en snabb än, jag znosade alldeles för länge i vanlig ordning. Jag är hopplös på morgonen, men det var så varmt och skönt under täcket. Stod och velade mellan massa olika kläder innan jag slängde på mej det jag tittat på först och sprang iväg till bussen.

Jag blev helt glad på bussresan till jobbet, det var ett par på bussen. Två killar.. Dom stod och tog på varandra lite diskret, ena killen hade handen i den andras ficka. Den andra stod och klappade på hans arm. Man såg hur ny kära dom var och försökte gullegulla lite diskret.. Tillslut blev det en snabb puss innan vi var framme i slussen och alla skulle gå av. Jag blev helt varm inombords av att se dom två tillsammans. Det borde vara så för alla, alla borde få våga visa sin kärlek öppet.

Kom till praktiken precis klockan nio så hann smälla i mej en bulle till frukost innan jag satte mej i kassan. Idag tror jag tanterna gnällt om precis allting. Pratar man inte för högt så är det för lågt. Gör man på ett sätt skulle det vara på det andra sättet. Är man snabb då stressar man och tar någonting en sekund extra så är man lat. Jaa ni förstår, bara massa gnäll hela dagen ifrån dom. Men jag kan inte låta mej charmas av dom ändå för dom är ju så söta med sitt läppstigt målande från hakan upp till näsan runt hela munnen. Staplar sej fram på sina käppar och deras höjdpunkt om dagen är när dom får gå ut och handla. Hur bråkiga och gnälliga dom än är så gillar jag dom. Speciellt en dam, hon kommer till mej och handlar varje dag. Tar gärna lite extra tid på sej så hon hinner säga dom där extra orden. Ibland kan hon tillochmed stanna kvar och stå och prata, är det folk väntar hon tills dom gått. Jaa, hon är min favorit!  Hon är som en riktigt bullmormor och jag blir lika glad varje gång jag ser henne. Hon avslutar alltid med; " Vi ses imorgon lilla gubben, hej"... Åååh.. Som henne vill jag bli när jag blir gammal.
 
Slutade redan klockan tre idag eftersom jag hade möte med Marianne. Det var härligt att se henne igen och vi tog ett fikamöte på ett café i slussen som jag inte minns namnet på. Jag gillar henne och fylls alltid av massa styrka efter att vi träffats. Jag har så lätt att prata med henne och jag beundrar henne verkligen för hennes jobb. Jag på många olika myndighets personer under mitt liv och aldrig träffat på någon som henne. Det är bra att hon finns, fler borde ta lärdom av henne! När vi fikat klart och sagt hejdå åkte jag på ett snabbt läkarbesök aom gick bra innan jag tog bussen hem. 

Jag har ont i halsen, hostar och har troligen feber. Someone har smittat ner mej med den här skiten så jag ligger nerbäddad i sängen och bestämt mej för att jag måste bli frisk tills på lördag då det är party, jag bara måste bli av med det här! Egentligen skulle det nog vara bäst ifall jag stannade hemma imorgon med en kopp té vid min sida men jag måste pallra mej upp och se till att komma iväg och praktisera. Har en månads praktik kvar och under den månaden avgörs det ifall jag får extra tiderna i sommar och ett mamma vik ifrån september. Jag hoppas verkligen.. Jag har iallafall hört butikschefen säga i telefon till sin kollega att jag fått tiderna under sommaren men eftersom hon inte pratat med mej ännu om det vill jag ligga lite lågt och inte hoppas för mycket. Jag ska göra mitt bästa nu sista månaden och visa att hon inte kommer ångra sej en sekund ifall hon bestämer sej för mej.   

Så ikväll blir det kisse som är mitt sällskap. Han ligger här brevid mej och sover så gott. Tittar upp lite surt ifall jag hostar för mycket eller rör på mej. Jaa, han är söt han! Trogen i alla lägen. Jag måste förbi en bokaffär imorgon och bunkra upp med lite nya böcker för jag läste precis klart min sista sida i boken jag hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0