Magkänslan säger allt..

Blev faktiskt inte av att vara så mycket på kläd efter kassan utan jag var med dekoratörerna och hjälpte dom. Dom skulle fixa till fronten för utomhusprylarna så jag fick hjälpa till. Kul vet jag inte om det var men det var skönt att se någonting annat. Men jag vettesjutton vad som är bäst, att packa upp glas och ställa på en hylla eller larma och galga kläder?! Gaahh, jag vill ha mera kund kontakt ! Få hjälpa kunden med råd/tips, höra vad kunde vill ha och kunna plocka fram det och få höra att det var precis det dom tänkt sej för det är det jag älskar och är grym på. Personligservice! Eftermiddagen gick i alla fall hyffsat fort så jag ska inte klaga allt för mycket och vid fem tog jag mitt pick och pack och rörde på mej hemåt. Tänkte först ha promenerat till slussen med musik i öronen och rensa lite på tankarna, men tyvärr började det duggregna precis när jag gick utanför dörren så jag hoppade det.

Har precis ätit en underbart god middag. Mormor hade gjort hemmagjorda köttbullar med sås och potatis så ja smaskade i mej två stora portioner innan jag lämnade matbordet mätt och belåten. Men det är inte allt, hon har både bakat äppelpaj och gjort muffins så på mej går det ingen nöd ikväll. Jag ska ligga och mumsa i mej massor med onyttigheter i sängen framför datorn och en bok.

När jag pratade med en vän på lunchen sa jag till henne att jag hade en känsla av att herr S skulle komma in under dagen men hon tyckte mest jag var larvig och undrade om han verkligen skulle göra det, för varför liksom ?! Min magkänsla stämde och när jag stod och exponerade ut lite saker på utomhusfronten dyker han upp som gubben i lådan och står framför mej. Mitt hjärta hoppade till och sen stannade det och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Han låtsades som ingenting och undrade när jag slutade jobbet och om jag ville ses. Jag undrade vad han gjorde där men jag minns inte riktigt vad han svarade så uppenbarligen var det inget vettigt. Jag blev bara så paff trots att jag hade haft det på känn. Det sved till lite att se honom och att han låtsades som om ingenting alls, men jag förstår inte hur han har mage att komma in på min praktikplats efter allt. För där måste jag vara neutral, uppföra mej och hålla en god min. Men jag tror inte han förstår heller, eller så vill han inte förstå. Han tycker nog inte han gjort något fel... Men det kvittar, det är fernito ifrån min sida och det tänker jag stå fast vid. Även om det var svårt när jag såg honom framför mej så var jag så kall som möjligt och jag står fast vid vad jag sagt, tack gode gud att det inte växte fram något starkare mellan oss ifrån min sida och att det inte blev mer än så här.. Det hade varit tuffare då. Gjorde dock bort mej bigtime, smet ut och tog en cigg efter att han gått och skulle skicka iväg ett sms till vännen som jag pratat om det här med tidigare, men av gammal slump bläddrar jag ner till bokstaven S och råkar skicka sms:et som handlar om honom till han. Pinsamt.. Men det gick av bara farten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0