Söndags chill i parken...

Det kändes som om någon stod och hoppade på mitt huvud när jag vaknade i morse.. Jag mådde långt ifrån bra!Dessutom vakna ja första gången på tok för tidigt så jag gick upp och kissade och kröp ner under täcket i den gosiga famnen och försökte få liv i honom utan lyckat resultat så jag somnade om igen istället. Det blev alldeles för mycket utav det goda igår, jag skulle nog ha skippat det där sista men jag hade det roligt ändå. När vi vaknade låg vi kvar ett tag i sängen och mös innan vi pallrade oss upp och såg vad dom andra hade för sej. Lägenheten såg förjävlig ut och dom höll på att städa så vi hoppade in och tog en dusch och tog det bara väldigt lugnt innan jag var tvungen att gå till tunnelbanan.. 

Mötte upp Hannes och Matti vid slussen så åkte vi till centralen så jag kunde köpa ett busskort och sen tillbaka in mot söder. Vi gick förbi Brasco och köpte med oss varsin sallad och gick till vitabergsparken och tillbringade dagen och eftermiddagen där. Jag har varit så sjukt seg så jag rörde mej inte en milimeter därifrån. Har varit en sån underbar söndag, inte haft massa måsten och klockslag att passa utan bara tagit dagen som den kommer i härligt sällskap. Skrattat, skvallrat, pratat, läst och bara varit. Jag älskar människor som man kan ha djupa konversationer med, skoja bort massa tid med men även kunna vara tyst några minuter med utan att det blir jobbigt och någonting måste vara fel. Nu är det verkligen sommar på riktigt och jag är så lycklig! Det har verkligen varit underbart väder hela dagen och jag har legat och stekt i solen som fan. Kan ju säga att det känns nu i ansiktet. Känslan av att bara kunna gå i korta badshorts och en t-shirt klockan åtta på kvällen hem är galet, men jag älskar det.



Det har inte blivit mycket sovandes den här helgen som jag egentligen hade behövt så jag ska försöka komma i säng innan klockan tolv ikväll. Dock utan min bok för den läste jag ut idag, det gick inte att sluta läsa utan man vill bara vända blad hela tiden för att få reda på slutet. Det var en tung och jobbig bok men jävligt bra.

Fina Adam hade uppvisning av sin pjäs idag.. Jag skulle egentligen ha gått dit med Sandra men hon kunde inte och jag ville inte gå dit själv och sen har det varit så mycket sista tiden så jag var inte på det. Nu i efterhand har jag riktigt dåligt samvete för jag ville verkligen gå och se honom på scenen. Men jag hoppas att det blir flera gånger och då ska jag se till att vara där även om jag så är döende, haha ! Men jag vet att du lyste som världens största sol uppe på scenen, du är bäst gubben.      
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0