Tisdag 3 november.

Jag & Tobbe åkte in till stationen för att fixa dom sista biljetterna för hemresan idag. Nu är nästan allting fixat och det känns jätteskönt, bara flygbussen och tågresan till Gävle som är kvar. Dock känns det lite bittert att hemresan för oss båda gått på alldeles för mycket pengar eftersom vi inte kan flyga ifrån Bazel längre nu när planen slutat gå därifrån. Och jag är faktiskt lite små nervös för hemresan eftersom jag måste ta mej till Frankfurt flygplats helt ensam och det är ett bytte från tåg till buss på vägen - men förhoppningsvis går det bra. Får ha med mej en liten fusklapp på tyska och visa upp vart jag ska om jag inte hittar själv, haha. :)

Det blev sen lunch på burger king innan jag åkte hem och Tobbe åkte iväg och träffade lite vänner. Är faktiskt ganska så skönt att vara ifrån varandra några timmar och göra något på varsitt håll. Längtar så mycket efter att få träffa mina älskade vänner hemma i Stockholm, få komma till mitt liv och allt som inkluderar det. För jag måste erkänna, ibland känns det väldigt ensamt att vara här. Även om det är helt underbara människor att umgås med här så är det inte som hemma med mina vänner.

Det är riktigt höstväder utomhus här idag, kan inte sluta titta mej mätt på dom vackra färgerna och bergen långt borta. Nu har det börjat regna oxå men mej gör det inte så mycket, ligger nerkrypen i vårat varma rum i sängen med boken brevid mej och datorn på magen, bara en kopp té om fattas nu men det är jag alldeles för lat att fixa. Jag kan inte låta bli att låta tankarna vandra åt sommaren 2006 när regnet slår mot fönsterrutorna, jag älskar ljudet som uppstår och det är många minnen att le tillbaka åt!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0