Jag är hemma..

Det har minst sagt varit en lång dag.. Började med en tidig frukost på stationen med Tobbe, några cigg på perrongen och sen var det dax att kliva ombord på tåget. Tacka fan för att jag fick sitta mot tåget färdriktning för annars hade frukosten kommit upp. Snabbt in med musik i öronen och jackan som täcke och sen var det bara att sätta sej tillrätta. Slumrade till innan det var dags att göra mitt byte. Sprang runt på stationen och letade efter någon som pratade engelska för att hitta till bussfan men tro inte att jag stöter på en jävel först.. Efter mycket om och men och en panikslagen Daniel som är rädd att missa bussen hittar jag en tant som kan engelska och jag kan kunde fråga om hjälp. Tanten måste trott att jag var helt galen och dum i huvudet för jag började följa efter henne när hon sa att hon skulle på samma buss. Sen kom det även fram att hon var svensk och pratade svenska så jag stod och gjorde bort mej på min engelska helt i onödan. ha ha ha..

Flygresan var mindre rolig, det regnade verkligen nått förjävligt när vi åkte och det var grymt mycket turboläns så man kände hur hela planet skakade och regnet slog mot vingarna. Fast nått som var riktigt häftigt, helt plötsligt när vi kom högt upp slutade det och allt var så vackert. Jag somnade med huvudet i mitt knä och vaknade när piloten sa att det var 10 minuter kvar till landning. Perfekt, det var den flygresan.

Telefonen gick varm på flygbussen och det var så härligt att höra alla goa röster igen. Kunna prata i lugn och ro utan att slippa stressen över hur dyrt det är att prata. Jag har ingen aning om vad som flög i mej men när bussen rullade in mot Centralen började jag gråta som aldrig förr, det var så skönt att komma hem och se allting igen. Lina var på centralen och mötte upp mej när jag kom. Jag lämnade in min klocka på lagning som gått sönder och sen gick vi och käkade på stan. Asiatisk buffé + suschi med ett glas vitt till, inte fy skam. Sprang på Sandra påväg till pendeltåget och fyfan vad lycklig jag blev. Jag kunde inte sluta krama om henne för så som jag längtat efter bästa kusin.

Korkat upp en flaska vin här hemma hos Lina nu. Hon sitter och målar, vi pratar om allt mellan himmel och jord, skrattar och myser och jag mår så bra! Det är underbart. livet är underbart. Gullungen har gjort i ordning sitt gamla brors rum åt mej att sova i och jag kommer sova som en prins nu. Jag har tillbringat många roliga torsdags kvällar här och det är många fina minnen som väcks till liv ikväll, det var ändå ett bra tag sen jag var här.



Innan frukost tidigt i morse..



Vacker utsikt från planet.



Min otroligt fina vän Lina.



Middag ikväll.



myyyys..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0