Tillbaka i Tyskland.

Hej på er...

Flyget tillbaka till Tyskland igår fick OK.. Lite för mycket turbulens för min del och en alldeles för lång resa men vi kom fram välbehållna =) Tog tåget från flygplatsen till Freiburg och Tobbes vänner kom och mötte upp oss på stationen. Vi hamnade hemma hos Lousie en sväng innan jag och Tobbe tog oss in till stan och käkade middag, gick och kollade på julmarknanden och mötte upp Anna på stan. Det blev en drink, cigaretter och lite prat på aspekt innan vi följde med henne hem.

I morse började klockan ringa redan vid åtta men ingen av oss orkade pallra sig upp. Några timmar senare kom vi upp och fick lägga på en kol med att börja göra oss i ordning. Förmiddagen gick åt till att ordna med massa praktiska saker. Sen var det bara hem och packa... Mindre roligt, jag fattar inte att man samlar på sej så mycket skit på så kort tid. Eller skit, det är mestadels mina kläder så jag får väl skylla mej själv ;) Men som ni vet äääälskar jag kläder. Det kan man då inte få för mycket av.

Nu ikväll har vi varit på vinkväll med massa folk hemma hos Willhelm.. Vi kom nyligen därifrån och ska göra oss i ordning för kvällen och krypa ner i sängen. Vore ju bra om vi kom upp i lagom tid imorgon, jag har några ärenden på stan då..

Var så mysigt att gå runt på julmarknaden både igår och idag, så fina dekorationer överallt. Jag har aldrig varit något stort fan utav julen eftersom jag nästan bara har smärtsamma minnen därifrån men i år känns det annorlunda. I år kommer jag få som jag vill ha det, en fin, lugn och fridfull jul.. Hoppas bara på att snön vill hinna komma fram. Har redan börjat ladda upp med lite julmusik, jag sååååg mammma kyssa tomten ja, tänk om våran pappa kommit då.. trallalallaaa.. Eller laaast christmas i gave you my heart and the very next day you gave it away... Nu är det bara morfars tomtegrotta som ska ställas upp. När jag är och hämtar hem alla saker ska jag försöka smuggla ned den... För på någotvis blir det ingen riktig jul utan morfars tomtegrotta. =)


nattinatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0