Myskväll.

Läkarbesöket gick så bra som det kunde trots mitt ogillande för sjukhus. Snälla Fredrik följde med och satt och väntade i väntrummet medans jag var inne hos farbror doktorn, alltid skönt med sällskap tycker jag. Fick medicin utskriven och ska äta antibiotika under tio dagar. Jippie, med andra ord blir det inge partajande eller vindrickande för min del dom närmaste dagarna framöver. Fast såhär i höstvädret känns det nästan bättre med en kopp té eller en varm kopp chocklad med grädde på i soffan under en filt och en bra bok eller en spännande film.

Behöver nog ta en powernapp några minuter för att sen krypa upp i soffan och mysa med godsaker och trevligtsällskap framför tv:n. Jag har hört att körslaget som har säsongspremiär ikväll står högst upp på listan för vad vi ska titta på. Precis vad den här lördagskvällen har att erbjuda på är vad jag känner att jag orkar och behöver, det har varit så mycket flängande hit & dit sista tiden så lite lugn och ro skadar inte.

Något bullbak idag blev det inte för min del men jag har stått i köket ändå. Till lunch fixade jag pasta carbonara som är en av mina favorit pasta rätter och sen slängde jag ihop en smet och gjorde äppelkaka. Vädret har varit bra fram till lunch, kanske lite kallt för min egen del men barnen har varit påklädda och varit ute och lekt på tomten hela dagen. Nu är det riktigt ruggit väder - kallt, blåsigt och regnigt.. Ingen höjdare direkt men när man är inomhus tycker jag det är riktigt mysigt att höra smattret mot fönsterrutorna och blåsten från träderna.


Ha en mysig lördagdkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0