Gamla skolan och fika.

Snart är det dags för mej att åka till tågstationen och ta tåget hem till Stockholm. Linn har precis hjälpt mej att packa ihop alla mina saker och lagt ner det i väskan. Nu sitter vi i min säng, jag bloggar och hon tittar på kort samtidgt som hon visar och berättar.

I morse när jag vaknat till liv blev det frukost medans jag satt och tittade på när far & son busade, så himla mysigt! Efter att vi alla gjort oss i ordning och var klara tog vi bilen till min gamla skola där jag träffade Maria och Fredrik för första gången, Fredrik är min gamla lärare och det var så vi lärde känna varandra.. Träffade på några gamla lärare, hälsade och kramades, alla undrade hur jag mådde och vad ja gjorde nu för tiden. Sen blev det dags för att åka till Linn´s dagis där det bjöds på fika och massa bus i kuddrummet.

Vi var tillbaka på skolan efter fikat och jag letade rätt på min favorit lärare Lena om man bortser ifrån Fredrik. Egentligen var hon nog aldrig min lärare men den gamle tanten och jag kom bra överrens och kom varandra nära och har hållt kontakten till och från sen dess.. Det finns person som jag aldrig kommer glömma ifrån min skoltid här i Enköping, och Lena är verkligen en av dom. Vi kramades, skrattade och pratade innan hon var tvungen att springa iväg till lektion och vi åkte hem för att packa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0