Venhälsan!

Jag måste bara beröma den otroligt fina personal på Venhälsan på Södersjukhuset. JAg har varit där en gång tidigare för att träffa en läkaren och systrar och man känner sej alltid lika välkommen och dom tar verkligen emot än på bästa tänkbara sätt. Idag var jag och Hannes där för att göra ett snabb test utav HIV för att vara på den säkra sidan. HIV är någonting jag är skräckslagen för, men personalen tog hand om mej grymt bra och jag fick träffa en sjuksköterska som var hur underbar som helst! Innan testet satt vi och pratade en liten stund och medans dom 15 minuterna skulle gå innan resultatet kom lugnade hon verkligen ner mej och fick mina nerver under kontroll, vi satt och pratade massor och jag fick verkligen förtronde för den här kvinnan som inte var många år äldre än min egna mamma. Hon hymmlade inte med saningen kring HIV och vi hade verkligen en sperbra diskution kring det. Självklart var testet negativt och jag kunde gå därifrån lugn. Tack Helena för att du gjorde den här sjukhusbesöket så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0