Varit i tre olika länder på en och samma dag.

En del få vet om, andra inte.. Så bli inte chockade nu - Men just nu befinner jag mej i Tyskland. Jag tog flyget ifrån skavsta igår förmiddag till Schweiz och där efter först buss och sen ett tåg till Tyskland, Freiburg och kom fram på eftermiddagen. Det är verkligen super härligt här, alla människor är otroligt öppna, sociala och hjälpsamma. Staden är hur fin som helst med sina vingårdar, berg och mysiga små hus. Allt är väldigt puttenuttigt här. Det var verkligen inte såhär jag trodde att Tyskland  skulle vara utan Tyskland för mej är Berlin, München och dom ställen men det här är rena motsatsen och jag trivs hur bra som helst.

När jag kom fram till Freiburg igår blev det först en vända på stan.. Kollade lite affärer och promenerade runt lite. Det är ganska roligt för tex H&M har är ett helt annat utbud här än hemma i Stockholm så jag hittade massa fina saker, fast det fick snällt hänga kvar i butiken. Jag var ganska trött efter flygresan så det blev en kortis på stan och istället åkte jag "hem" och duschade, gjorde mej i ordning för att gå ut och äta på en supermysig Italiensk reasturang. Till förrätt blev det lite plockmat som mozarela, bläckfisk, parmaskinka och melon. Till varmrätt åt jag tortelini med skinka och gräddsås. Det blev ett fantastiskt gott vitt vin till maten som inte var sista gången jag dricker när jag är här dock minns jag inte namnet på vinet så jag får gå tillbaka och fråga. Efter middagen blev det lite partaj på lokalbaren med några svenska studenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0